مایکروسافت فقط تا دو سال از ویندوز ۷ پشتیبانی می‌کند
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازارهای مالی(ایستانیوز) به نقل از ایسنا، مایکروسافت به‌عنوان شرکت توسعه و ارائه‌دهنده سیستم عامل محبوب و پرطرفدار ویندوز، به‌تازگی اعلام کرده است که سازمان‌های خاصی که همچنان خواستار استفاده از نسخه‌های قدیمی‌تر سیستم‌عامل ویندوز همچون نسخه ویندوز ۷ هستند، باید با پرداخت مبلغی معلوم و مشخص، پشتیبانی مایکروسافت را برای دریافت به‌روزرسانی و وصله‌های امنیتی دریافت کنند.
 
مایکروسافت با انتشار بیانیه‌ای همچنین عنوان کرده است که تنها تا سال آینده یعنی ۲۰۲۰ میلادی از سیستم عامل ویندوز ۷ پشتیبانی خواهد کرد و این بدان معناست که بعد از تاریخ مقرر، دیگر اقدام به ارائه و انتشار نسخه‌های به‌روزرسانی و وصله‌های امنیتی نخواهد کرد.
 
با این حال، این شرکت با اعلام یک ضرب‌الاجل خطاب به آن دسته از شرکت‌ها و سازمان‌هایی که همچنان می‌خواهند از نسخه‌های قدیمی ویندوز استفاده کنند، گفته که با پرداخت مبلغی که به صورت تصاعدی رشد و افزایش می یابد، قادر خواهند بود از پشتیبانی مایکروسافت بهره مند شوند.
 
شبیه به همین اتفاق چند سال پیش برای ویندوز ایکس پی نیز رخ داده بود و سازمان‌هایی با پرداخت هزینه‌های اضافی، پشتیبانی اختصاصی میاکروسافت را دریافت کردند.
 
با معرفی نسخه جدید ویندوز ۱۰ توسط مایکروسافت، طبیعی است که این شرکت قصد دارد توجه تمامی کاربرانش را در سراسر جهان به سمت و سوی ویندوز ۱۰ جلب کند و به گونه‌ای تمامی شرکت‌ها و کاربران را به دریافت و دانلود آخرین نسخه به‌روزرسانی شده از سیستم عامل ویندوز موظف کند. این شرکت همچنین اعلام کرد که فعلا قصد ندارد نسخه جدیدی از این سیستم عامل را معرفی کند و در صورت نیاز، تنها به‌روزرسانی خواهد شد.