گامی‌مهم در افزایش سطح رضایت مشتریان صنعت بیمه کشور
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازارهای مالی(ایستانیوز)، استاندارد ISO 10002 به بررسی اثربخشی و کارآمدی فرآیند رسیدگی به شکایات مشتریان ، عارضه یابی ، علل وقوع و نهایتا به اقدامات اصلاحی و پیشگیرانه با ایجاد فرایند اثر بخش در حذف یا کاهش هر شکایتی در سازمان می‌پردازد.
این استاندارد بعد از اخذ تاییدهای مورد نظر به سازمان‌ها تعلق می‌گیرد.هدف اصلی این استاندارد افزایش رضایت مشتریان و کلیه طرف‌های ذینفع سازمان است، به طوری که هر یک از این گروه‌ها بتوانند در مواقع لزوم انتقاد ، نارضایتی و شکایت‌های احتمالی خود را مطرح کرده و با دریافت پاسخ مناسب و قانع کننده موجبات رضایت ایشان جلب گردد.علاوه بر این، استاندارد ISO 10002 به سازمان‌ها کمک می‌کند تا با بکارگیری روش‌های مختلف زمینه را برای دریافت و مدیریت شکایت‌های احتمالی مشتریان فراهم کنند