متوسط زمان پاسخگویی ۷ روز
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازارهای مالی(ایستانیوز)، براساس اعلام بیمه مرکزی، در مردادماه سال جاری تعداد ۳۸۶مورد شکایت از شرکت های بیمه واصل شده است و متوسط زمان پاسخگویی شرکت های بیمه به آن هفت روز بوده است.
جدول شکایات کتبی بیمه ای واصله بیمه مرکزی در مردادماه سال جاری نشان می دهد که بیمه ایران با ۶۱شکایت واصله و سهم ۱۶.۸۲درصدی از شکایت های وارده بیشترین شکایات بیمه گذاران را در این ماه از آن خود کرده است. این در حالی است که از این تعداد ۵شکایت وارد و ۲۰شکایت ناوارد تشخیص داده شده و رسیدگی به سایر شکایات نیز در دستور کار است.
بعد از بیمه ایران، شرکت بیمه ملت با ۳۹شکایت وارده و سهم ۹.۹۱درصدی در جایگاه دوم قرار دارد که ۶شکایت آن وارد و ۵شکایت دیگر ناوارد تشخیص داده شده است. بیمه آسیا با ۲۸شکایت وارد و سهم ۷.۸۱درصدی در جایگاه سوم قرار دارد که براین اساس ۲شکایت آن وارد و ۱۲شکایت آن ناوارد تشخیص داده شده اند. شرکت های بیمه دانا با ۶.۹۱ (۲۶شکایت)، رازی با ۶.۳۱ (۲۲شکایت)، پارسیان با ۵.۷۱ (۲۱شکایت) و میهن با ۵.۱۱ (۲۸شکایت) در رده های بعدی قرار دارند.
از سوی دیگر بیمه ایران معین با سهم ۰.۳۰درصدی (۲شکایت) کمترین شکایت را از آن خود کرده است. براین اساس یکی از این ۲شکایت وارد و دیگری ناوارد تشخیص داده شده است. همچنین بیمه حکمت صبا با سهم ۰.۹۰درصدی (۳شکایت) در رده دوم کمترین شکایت ها قرار دارد ولی هنوز هیچ یک از شکایات وارده از آن بررسی نشده اند. همچنین بیمه تعاون با سهم ۱.۲۰درصدی در جایگاه سوم کمترین شکایت ها قرار دارد که یک شکایت آن وارد و یک شکایت دیگر ناوارد تشخیص داده شده است.
البته باید توجه داشت که بیشترین سهم بازار بیمه ای کشور در اختیار شرکت های بیمه ایران، آسیا، البرز، دانا و پارسیان است و دلیل پایین بودن شکایات از برخی دیگر از شرکت ها سهم کمتر آنها از کیک بازار است.