هشدار به خریداران طلا
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازارهای مالی(ایستانیوز) به نقل از خبرگزاری صداوسیما، محمدولی افزود: دو عامل مهم مالیات بر ارزش افزوده و نوسانات اخیر در بازار طلا و جواهر باعث شده مردم کمتر مصنوعات طلا خریداری کنند و خرید این مصنوعات به صفر رسیده و مردم به جای مصنوعات به طلای آب شده و سکه روی آورده اند.
وی ادامه داد: به مردم توصیه می کنیم که به سمت خرید طلای آب شده نروند چون تخصصی در این زمینه ندارند ممکن است مشکلاتی برای آنها به وجود بیاید و در هنگام فروش شامل ضرر و زیان شوند.
محمد ولی گفت: مردم باید مصنوعات طلا را از واحدهایی که پروانه کسب دارند بخرند تا اگر مشکلی وجود داشته باشد بتوانیم آن را رصد کنیم.
وی در خصوص مشکل عمده صنعت طلا که مالیات بر ارزش افزوده است گفت: مصوبه دریافت مالیات بر ارزش افزوده از اجرت طلا مدتهاست که قرار است در مجلس مطرح و بررسی شود اما هنوز این اتفاق نیفتاده و این امر باعث شده که افرادی که به طلا به عنوان سرمایه نگاه می کنند به جای خرید مصنوعات طلا به خرید طلای آب شده روی بیاورند.
رئیس اتحادیه طلا و جواهر با اشاره به اینکه از حدود بهمن سال گذشته که نوسانات طلا و سکه شروع شد خریداران مصنوعات طلا به صفر رسید و افرادی که باید این مصنوعات را می خریدند تا چرخ تولید حرکت کند به سمت طلای آب شده رفتند و این امر مشکلاتی را برای تولید کنندگان به وجود آورده است.
محمد ولی با اظهار امیدواری از به آرامش رسیدن بازار طلا و سکه گفت: اگر روند التهابات بازار ادامه پیدا کند بسیاری از تولیدکننده ها که توانایی تأمین هزینه های خود را ندارند مجبورند که واحدهای خود را تعطیل کنند و ما امیدواریم این روند با مدیریت صحیح اصلاح شود.