بانک «یونی کردیت» ایتالیا با آمریکا مصالحه می‌کند
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازارهای مالی(ایستانیوز) به نقل از رویترز، «یونی کردیت» بزرگ‌ترین بانک ایتالیا انتظار دارد تا در باره اتهام نقض تحریم‌های ایران طی ماه‌های آینده با آمریکا به مصالحه برسد. 
 
جین پیر ماستیر، رئیس یونی‌کردیت بانک ایتالیا در کنفرانسی با عنوان «نتایج سه ماهه دوم شرکت‌ها» اعلام کرد ما مطمئن هستیم که می‌توانیم تا قبل از پایان سال با آمریکا در این باره به توافق برسیم.
 
وی در مورد جزئیات این پرونده اعلام کرد: در سال ۲۰۱۱ یونی کردیت توسط مقامات آمریکا به دلیل اتهام نقض تحریم‌های ایران احضار شد. وزارت دادگستری آمریکا همچنین پرونده‌ای را در سال ۲۰۱۲ باز کرد که بر اساس آن مدعی می‌شد این بانک اقداماتی را مغایر با مصوبات اوفک انجام داده است. 
 
یونی کردیت همچنین اعلام کرد که این بانک بررسی‌های مربوط به خودش را در ارزیابی پرداخت‌های گذشته انجام می‌دهد و البته به تحریم‌های اعمال‌شده از سوی آمریکا احترام می‌گذارد.
 
بر اساس این گزارش تحریم‌های جدید آمریکا علیه ایران روز سه‌شنبه اجرایی شد، این در حالی است که دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا اعلام کرده است در صورتی که شرکت‌ها بخواهند با ایران فعالیت اقتصادی و تجاری انجام دهند، از انجام مبادلات اقتصادی با آمریکا منع خواهند شد.