واکنش بورس به بسته ارزی بانک مرکزی
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازارهای مالی(ایستانیوز)،رونمایی از جزییات بسته ارزی بانک مرکزی که توسط عبدالناصر همتی شب گذشته در صدا و سیما صورت گرفت امروز در داد و ستدهای سهام در بورس تاثیر مثبتی از خود بر جای گذاشته به طوری که شاخص کل تالار شیشه ای بیش از ۵۰۰۰ واحد صعود را قبل از پایان معاملات که یک ساعت از آن باقی مانده، به ثبت رسانده است.
بر اساس این گزارش، در معاملات روز جاری تالار شیشه ای شاخص بورس با ۵۰۹۸ واحد افزایش در کانال ۱۳۳ هزار واحدی قرار گرفت و به ۱۳۳ هزار و ۵۴۶ واحد رسید و این رقم در حالی در تابلوهای آماری تالار شیشه ای به ثبت رسیده و همه شاخص های اصلی بورس «شاخص کل، شاخص قیمت (وزنی-ارزشی)، شاخص کل (هم وزن)، شاخص قیمت (هم وزن)، شاخص آزاد شناور، شاخص بازار اول و شاخص بازار دوم» به طور میانگین با بیش از ۳ درصد رشد مواجه شده اند.
نگاهی به نمادهایی که در این تاریخ سازی بورس نقش ویژه ای داشته اند مشخص می کند که همانند چند هفته اخیر، ‌صنایع پتروشیمی، فولادی و کانه های فلزی بیشترین تاثیر را در جهش شدید شاخص بر عهده داشته اند و در مقابل میانگین کلی سایر صنایع در یک روند متعادل و غیر هیجانی قرار دارد.
به نوشته ایبِنا، این اتفاق در حالی در بازار سهام رخ داد که شرکت های «پتروشیمی خلیج فارس با ۵۰۲ واحد، فولاد خراسان با ۴۵۷ واحد، فولاد مبارکه اصفهان با ۴۵۳ واحد، ملی صنایع مس ایران با ۲۷۳ واحد، پتروشیمی پارس با ۲۷۰ واحد، گل گهر با ۲۶۳ واحد، پالایش نفت بندرعباس با ۲۳۹ واحد» بیشترین تاثیر را در رشد شدید نماگر تالار شیشه ای را بر عهده داشته اند.
بر اساس این گزارش ارزش بازار نیز تا این لحظه به ۵۱۰ هزار و ۱۸۳ واحد رسیده که این رقم بی سابقه تا به امروز در بازار سهام شکل نگرفته بود.