جزییات اولین دیدار مدیران عامل بانک‌ها با همتی
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازارهای مالی(ایستانیوز)،غلامحسن تقی نتاج درباره جلسه شب گذشته عبدالناصر همتی، رییس کل بانک مرکزی با مدیران عامل بانک ها، اظهار داشت: جلسه دیروز عصر درباره هماهنگی های اولیه برای ادامه مسیر و تعامل سیستم بانکی و بانک مرکزی بود.
 
وی افزود: رییس کل جدید بانک مرکزی ضمن تشکر از زحمات ولی اله سیف، رییس کل پیشین و تیم مدیریتی این بانک، بر افزایش همکاری فعلی بانک ها و بانک مرکزی و همچنین با مدیریت مشکلات بانکی موجود، شرایط بهتری برای مشتریان، سپرده گذاران و تسهیلات گیرندگان فراهم شود.
 
مدیرعامل بانک قوامین، ادامه داد: در این جلسه بیشتر مباحث و مشکلات فعلی سیستم بانکی از جمله نظام بانکی مثل نرخ سود بانکی، مجامع بانک ها، معادله ترازنامه و سود و زیان بانک ها، مشکلات مالیاتی و ... مطرح شد.
 
نتاج با اشاره به اینکه به دلیل اینکه جلسه اولیه و هماهنگی بود، نرخ سود بانکی در سطح کلی بررسی شد، گفت: درباره نوبت بعدی این جلسه زمان مشخصی اعلام نشد، اما بر تداوم این جلسات و هم اندیشی ها تاکید شد.
 
به گزارش ایبِنا، روز گذشته ( ۶ مردادماه ۱۳۹۷) مراسم تودیع ولی اله سیف؛ رییس کل سابق بانک مرکزی و معارفه عبدالناصر همتی؛ رییس کل جدید این بانک با حضور اسحاق جهانگیری؛ معاون اول رییس جمهوری دولت دوازدهم، مسعود کرباسیان؛ وزیر امور اقتصادی و دارایی، عباس آخوندی؛ وزیر راه و شهرسازی؛ مدیران عامل بانک ها، جمعی از مقامات ارشد اقتصادی در ساختمان شیشه ای میرداماد برگزار شد.
 
عبدالناصر همتی در اولین سخنرانی خود به عنوان رییس کل بانک مرکزی درباره برنامه های خود، اظهار داشت: برنامه‌ هایی برای کنترل بازار ارز با رییس جمهوری هماهنگ و پس از نهایی شدن به مردم اعلام می‌شود.
 
وی افزود: سیاست صادقانه و ثبات منطبق با درخواست‌های مردم اعلام و اجرایی خواهند شد؛ برای این امر حفظ قدرت ارزی کشور و متناسب با کنترل نرخ تورم و اصلاح ناترازی بانک‌ها و مهار نقدینگی و هدایت آن مدنظر قرار خواهد  گفت.
 
رییس کل بانک مرکزی ثبات در مطالبات اقتصادی و حذف رانت از نظام بانکی را از برنامه‌هایش اعلام کرد و گفت: در سیاست‌های پولی، بانک مرکزی بر تجربه عملی دهه‌های اخیر تکیه خواهد کرد.
 
همتی ادامه داد: در دوره جدید بانک مرکزی تلاش می‌شود تا پیام آور ثبات و تقویت اعتماد عمومی به سیاست‌گداران باشیم و ثبات قیمت‌ها پیگیری می‌شود و ضمن اذعان به مشکلات موجود، باید تلاش کرد تا از راه‌های صحیح و نظرات کارشناسی استفاده کرد.
 
رییس کل بانک مرکزی با بیان اینکه باید بازار بین بانکی از شفافیت بیشتری برخوردار شود، ادامه داد: همچنین باید به حذف رانت خواری و فساد توجه ویژه شود و از صاحب نظران می‌خواهم دیدگاه‌های ظیف‌های مختلف را اعلام کنند.