از سرگیری ارائه ارز مسافرتی به متقاضیان در بانک ها
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازارهای مالی(ایستانیوز)، بانک مرکزی در روزهای پایانی هفته گذشته بانک ها براساس شنیده های خود مبنی بر تصمیم احتمالی بانک مرکزی برای توقف پرداخت ارز مسافری، با ارسال نامه هایی به شعب خود خواستار تعلیق ارائه ارز مسافری به متقاضیان شدند.
اما بلافاصله با واکنش های بازار نسبت به این خبر ، بانک مرکزی با تماس و نامه نگاری با بانک ها خواستار آن شده که بانکها تا زمان ابلاغ دستورالعمل مربوطه که در ستاد اقتصادی دولت قرار است نهایی شود، پرداخت ارز مسافری را از سر بگیرند. بر این اساس بانک های مختلف نیز در اطلاعیه هایی روند تخصیص ارز به مسافران را مطابق روال گذشته اعلام کردند.
در همین ارتباط، یک مقام مسئول در نظام بانکی از تدوین پیش نویس دستورالعمل اعطای ارز مسافری در دولت خبر داد و به مهر اعلام کرد: دولت تدابیری برای اختصاص ارز مسافری در دو نرخ بازار ثانویه و نرخ دولتی تدارک دیده است که ممکن است بر اساس آن، سقف ارز مسافری با نرخ دولتی،  از هزار یوروی فعلی تقلیل یابد و به جای آن، تا یک سقف بالاتری، امکان تامین ارز مسافری از بازار ثانویه بوجود بیاید. 
وی افزود: این مکانیزم در حال چانه زنی در دولت است و به زودی ضوابط ارز مسافری تغییر خواهد کرد.
وی افزود: تا زمانی تصمیم گیری نهایی در مورد دستورالعمل مذکور، تمام بانک ها مکلف هستند مطابق دستورالعمل های گذشته بانک مرکزی در تامین ارز مسافری اقدام نمایند و نباید هیچ گونه خللی در این موضوع ایجاد شود.