خودرویی‌ها مجددا بازار را به دست گرفتند
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازارهای مالی(ایستانیوز)؛ معاملات روز جاری بازار سهام در حالی شروع به کار کرد که در بازارهای جهانی کمی از جو هیجانی منفی سقوط قیمت کامودیتی‌ها کاسته شده است. اما در بازار داخلی با یک روز تاخیر شاهد بازتاب نتایج ضعیف اقتصاد چین هستیم. روز گذشته فلزی-معدنی‌ها معاملات نسبتا مثبتی را به ثبت رساندند. این در حالی بود که دیروز تمام کامودیتی‌ها تحت تاثیر خبر منفی از گزارش‌های چین در بخش رشد اقتصادی، در کف قیمت یک ساله خود قرار گرفتند.
 
اما روز جاری از ریزش‌های شدید کم شده و بازارها کمی منطقی تر رفتار کردند. اما در داخل همچنان شاهد افزایش فشار فروش در گروه‌های کالا محور از جمله فلزی و پتروشیمی هستیم. از سوی دیگر اما گروه خودرو در غیاب نمادهای مطح بازار، سکاندار تاثیرگذاری مثبت بر روی شاخص هم وزن است.
 
از این رو تا کنون شاخص کل با عقبگرد 400 واحدی به رقم 107 هزار و 717 واحد بازگشته است. شاخص هم وزن اما در خلاف جهت شاخص کل در تغییر است و با افزایش 30 واحدی به ارتفاع 18 هزار و 352 واحد رسیده است.
 
تا این لحظه مجموعا 700 میلیون ورقه بهادار به ارزش 350 میلیارد تومان در بورس و فرابوس دادوستد شده است که از این میزان 120 میلیارد تومان به معاملات خرد سهام و حق تقدم در این دو بازار اختصاص داشته است.
 
در بین نمادهای بورسی «فارس»، «کچاد» و «فملی» بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص کل تحمیل کرده اند. در فرابورس اما ایفکس در محدوده های مثبت در نوسان است و با 3 واحد افزایش نسبت به دیروز در ارتفاع یک هزار و 218 واحد قرار دارد. در این بازار نیز «مارون» و «دماوند» و «هرمز» سکاندار بیشترین افت بر آیفکس هستند.