گزارش فروش ارز شستا اعلام شد
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازارهای مالی(ایستانیوز)، مرتضی لطفی، مدیرعامل شستا گزارشی از فروش ارز حاصل از صادرات شرکت‌های زیر مجموعه این هلدینگ به بانک مرکزی ارائه کرد.
این لیست از تاریخ ۳۰خرداد ماه تا ۲تیر سال جاری است که جمع ارز به فروش رفته متعلق به شرکت‌های پتروشیمی خراسان ،نفت پاسارگاد و نفت ایرانول ۹۰میلیون درهم است.
 موجودی منابع ارزی به شرح ذیل است؛
 

01

لطفی با اشاره به مشکلات شرکتهای تابعه در استفاده از ارز حاصل از صادرات گفت:علی‌رغم قول‌های مساعد بانک مرکزی هنوز برخی موارد لاینحل مانده است به عنوان مثال می‌توان به تخصیص ۳۰درصد از فروش ارز صادراتی یک شرکت برای واردات همان شرکت و تخصیص کد برای هلدینگ‌های پتروشیمی جهت استفاده از ارز صادراتی یک شرکت زیر مجموعه برای واردات سایر شرکت های زیر مجموعه آن هلدینگ ‌و اجرای طرح های توسعه اورهال و خرید لوازم یدکی و مصرفی اشاره کرد.
وی افزود: همچنین امکان استفاده از مابه‌التفاوت ارز حاصل از صادرات و واردات یک هلدینگ برای سایر هلدینگ‌های زیر مجموعه هلدینگ‌های مادر نظیر شرکت سرمایه گذار تامین اجتماعی (مثلا تخصیص ارز برای واردات هلدینگ دارویی شستا) نیز از جمله این موارد است.
وی ادامه داد: در سال گذشته این ما‌به‌التفاوت در هلدینگ تاپیکو حدود ۲۵۰میلیون دلار بوده است.
گفتنی است؛ زمان مجاز برای ثبت اظهارنامه در سامانه سنا دوماه و زمان مجاز برای فروش ارز صادراتی در سامانه نیما شش ماه است که به صورت کامل در شرکت‌های زیرمجموعه تاپیکو رعایت شده است. منبع: ایلنا

 

02