احتمال تمدید دو هفته‌ای ساعت کار ادارات تهران
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازارهای مالی(ایستانیوز) به نقل از خبرگزاری صداوسیما، محمدحسین مقیمی به علت کمبود آب پشت سدهای کشور ، برقی که از نیروگاههای آبی تولید می شود 9 هزار مگاوات در سال است که باتوجه به کاهش بارش ها این میزان به 5 هزار مگاوات رسیده است و باید این کمبود تولید برق را مدیریت کرد.
وی گفت : بر اساس مصوبه هیات دولت ، استانداران در استان های مختلف باید در خصوص مدیریت مصرف برق تصمیم بگیرند و در استان تهران مقرر شد ساعت کار ادارات و دستگاه های اجرایی مستقر در استان تغییر یابد.
مقیمی درباره رعایت نشدن مصوبه تغییر ساعت کار در برخی ادارات اضافه کرد: براساس مصوبه دولت اگر سازمان ها و دستگاه هایی که فعالیت های خاص دارند و نیاز است به گونه ای دیگر این ساعت کار را تنظیم کنند ، اختیار با بالاترین مقام آن دستگاه است ، در غیر این صورت با متخلفان برخورد می شود.
مقیمی افزود: براساس مصوبه دولت سیستم های سرمایشی ادارات باید در زمان اوج مصرف که ساعت 13 تا 16 است خاموش شود و حداقل استفاده از آنها صورت پذیرد.
استاندار تهران تصریح کرد: در این زمینه بسیاری از سازمان ها و دستگاه های اجرایی و دولتی از همان روزهای اول یعنی 13 تیرماه، تغییر ساعت را اعلام کردند که جای تشکر دارد و بنا بر اعلام شرکت برق منطقه ای فقط در شهر تهران 300 مگاوات صرفه جویی صورت گرفت.
وی افزود : در واقع این تصمیم و تغییر ساعت کار ادارات برای آن است که میزان قطع برق منازل مسکونی تا حد امکان کاهش یابد و در این زمینه همه دستگاه های دولتی، شهرداری ها و قوه قضاییه باید در خصوص اجرای این مصوبه همکاری های لازم را مبذول دارند.
مقیمی تاکید کرد: با توجه به ادامه روند بالارفتن دمای هوا و افزایش مصرف برق به واسطه استفاده از سیستم های سرمایشی ، احتمال تمدید دو هفته ای مصوبه تغییر ساعت کار ادارات در مرداد وجود دارد.