رشد اقتصادی زمستان سال ۹۶ بدون نفت ۴.۶ درصد/ تورم ۹.۶ درصد شد
به گزارش پایگاه اطلاع رسانیبازارهای مالی(ایستانیوز)، اداره بررسی ها و سیاست های اقتصادی بانک مرکزی، نماگرهای اقتصادی کشور مربوط به زمستان ۱۳۹۶ را منتشر کرده است که براساس آن تغییرات شاخص بهای کالاها و خدمات مصرفی (نرخ تورم) متوسط سال ۱۳۹۶ نسبت به متوسط سال قبل ۹.۶ درصد، اسفندماه ۹۶ نسبت به ماه قبل از آن ۱.۱ درصد و اسفند ۹۶ نسبت به ماه مشابه سال قبل ۸.۳ درصد بوده است.
 
براین اساس تولید ناخالص داخلی به قیمت پایه عملکرد سال ۱۳۹۶ (به قیمت های جاری) ۱۴ هزار و ۸۰۷ هزار میلیارد ریال، تشکیل سرمایه ثابت ناخالص ۳ هزار و ۲۳ هزار میلیارد ریال، هزینه های مصرفی بخش خصوصی ۷ هزار و ۲۹۴ هزار میلیارد ریال و هزینه های مصرفی بخش دولتی ۲ هزار و ۵۷ هزار میلیارد ریال اعلام شده است.
 
شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران نیز در دوره زمستان ۹۶، رقم ۹۶۲۹.۰۰ و ارزش سهام و حق تقدم معامله شده نیز ۵۳۹.۱ هزار میلیارد ریال اعلام شده است. در این دوره حجم سهام و حق تقدم معامله شده نیز ۲۵۰.۶ میلیارد سهم بوده است.
 

براساس این گزارش متوسط نرخ دلار آمریکا در بازار بین بانکی ۳۴ هزار و ۲۱۴ ریال بوده است.

در بخش خارجی آن تراز حساب جاری ۱۵ هزار و ۸۱۶ میلیون دلار، تراز بازرگانی (حساب کالا) ۲۲ هزار و ۵۹۶ میلیون دلار، صادرات کالا (FOB) ۹۸ هزار و ۱۴۲ میلیون دلار، واردات کالا (FOB) ۷۵ هزار و ۵۴۶ میلیون دلار و کل بدهی خارجی (پایان دوره) ۱۰ هزار و ۹۱۰ میلیون دلار اعلام شده است.