اجرای حاکمیت شرکتی باید جدی تر شود
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازارهای مالی(ایستانیوز)، روح اله حسینی مقدم در نشست خبری عرضه اولیه سهام پتروشیمی پارس در بورس تهران اظهار داشت: ورود این شرکت پتروشیمی باعث شد تا بیش از ۱۴ هزار میلیارد تومان به ارزش بازار سهام اضافه شود که این عدد ظرفیت های پتروشیمی پارس را مشخص می کند.
 
انتشار به موقع اطلاعات
 
وی در ادامه افزود : انتظار بورس، سرمایه گذاران و سهامداران از مدیران شرکت پتروشیمی پارس رعایت حداکثر شفافیت و انتشار به موقع اطلاعات مالی با درجه اتکایی بالا است.
 
حفظ نقدشوندگی با حمایت سهامدار عمده
 
حسینی مقدم درباره وضعیت آینده سهام شرکت پتروشیمی پارس گفت: حفظ نقدشوندگی و ارتقای آن یکی از وظایف و تعهدات هلدینگ خلیج فارس به عنوان سهامدار شرکت در روزهای بعد از عرضه اولیه است و باید گردش مناسبی برای سهام این شرکت در بورس صورت بگیرد.
 
مقابله با تحریم ها
 
همچنین در این نشست خبری، مدیرعامل شرکت پتروشیمی پارس اعلام کرد: با برنامه ریزی های صورت گرفته برای ۳ تا ۶ سال آینده طرح خرید مواد خام از خارج در جهت حفظ تولیدات و سودآوری سهام شرکت نهایی شده است.
 
روش های پوشش ریسک سهامداران
 
مدیرعامل شرکت پتروشیمی پارس در پاسخ سوال به خبرنگار ایبِنا در خصوص برنامه های شرکت برای مقابله با تحریم های احتمالی امریکا با هدف پوشش ریسک و عدم کاهش سودآوری شرکت در بورس، اظهار داشت : بر اساس پیش بینی های صورت گرفته و شناسایی ریسک های متفاوت تحریم ها، خرید مواد خام برای چرخه تولید محصولات برای ۳ سال آینده قطعی شده و به صورت کلی تا ۶ سال آینده مواد مورد نیاز پتروشیمی پارس از خارج از کشور خریداری شده است.
 
سهم ۴۰ درصدی از بازار فروش
 
وی در ادامه افزود: پتروشیمی پارس سهم ۴۰ درصدی از تولیدات LPJ را در کشور در اختیار دارد که توازن بازدهی مناسبی را برای شرکت شکل داده است.
 
حجم جذب سرمایه با عرضه سهام
 
حسنی درباره حجم جذب سرمایه با عرضه ۱۰ درصدی سهام شرکت که ۱۴ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان را شامل می شود گفت: عرضه سهام پتروشیمی پارس در بازار سهام به میزان ۷۲۰ میلیارد تومان سرمایه را وارد چرخه نقدینگی شرکت می کند و این سرمایه در جهت تولید برای تامین صنایع داخل کشور سرمایه گذاری می شود.
 
استراتژی شرکت
 
مدیرعامل شرکت پتروشیمی پارس در نشست خبری عرضه سهام در بورس ادامه داد: استراتژی شرکت بر این مبنا تعیین شده که ارزش سهام شرکت به بیش از ۲۰ هزار میلیارد تومان در آینده ای نزدیک برسد.
 
حفظ نقش سود آفرینی
 
 حسنی در پایان نشست خبری عرضه اولیه سهام پتروشیمی پارس در بورس تهران اظهار داشت: حفظ نقش سود آفرینی یکی از اهداف اصلی شرکت تعریف شده است.