شفاف سازی بیمه دی
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازارهای مالی(ایستانیوز)، این شرکت اعلام کرده حدود ۸۵ درصد از کل پرتفوی شرکت مربوط به قرارداد بنیاد شهید است و ۱۵ درصد مابقی حق بیمه تولیدی شرکت، مربوط به رشته های زندگی و غیر زندگی است.
 
مدیرعامل این شرکت همچنین بیان کرده است، به دلیل افت سطح توانگری شرکت، ۱۰ درصد از پرتفوی شرکت به عنوان قرارداد اتکایی به صورت احتیاری به بیمه مرکزی واگذار شده است.
 
این شرکت علت عدم تمدید مجدد قرارداد فی مابین «ودی» و بیمه مرکزی را نبود دغدغه سطح توانگری و وجود ریسک های مناسب بیان کرده است.
 
شرایط واگذاری ۹۰ درصدی
 
شرکت بیمه همچنین یادآور شده است با توجه به در جریان بودن بیمه درمان بنیاد شهید، میزان واگذاری ۹۰ درصد از آن قرارداد به چند بیمه گر اتکایی به قوت خود باقی است.
 
همچنین بیان شده است با توجه به اینکه عدم تمدید قرارداد اتکایی اختیاری ۱۰ درصدی بیمه مرکزی، تنها بر ۱۵ درصد از کل پرتفوی شرکت اثر دارد، لذا به جهت وزن اندک آن، پیش بینی می شود حدود ۲ درصد حق بیمه سهم نگهداری شرکت را افزایش دهد.
 
وضعیت سود و زیان
 
به تبع این موضوع، «ودی» به همان میزان خسارت دریافتی از بیمه گران اتکایی، درآمد کارمزد را کاهش می دهد و در مجموع این موضوع، تاثیر چندانی در سود و زیان شرکت ندارد.
 
سهامداران عمده
 
 ۵ سهامدار عمده بیمه دی، شامل «موسسه اندوخته شاهد با ۱۹.۳۵۰ درصد، بانک دی با ۱۹.۰۱۰ درصد، سازمان اقتصادی کوثر با ۱۵.۹۸۰ درصد، آتیه سازان دی با ۱۲.۷۱۰ درصد و تعاونی مسکن کارکنان بانک دی با ۹.۹۰۰ درصد» است.