کیفیت خودروها هیچ تغییری نکرده است
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازارهای مالی(ایستانیوز)،خدمات شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایرانف گزارش ارزشیابی کیفی خودرو خرداد ۹۷ را منتشر کرد.
 
طبق این گزارش، در خرداد ماه ۱۳۹۷ تعداد ۷۱۷۸۲دستگاه خودرو تولید شد که ۹۹ درصد از حجم تولیدات به خودروهای گروه سبک و یک درصد دیگر به خودروهای گروه سنگین اختصاص دارد. خودروهای تولیدی کشور در این ماه، شامل ۴۶ مدل خودرو درگروه سبک و ۱۰مدل در گروه سنگین است. همچنان در این گزارش هم هیچ خودروی ساخت داخل نتوانسته 5 ستاره کیفیت را به دست آورد. سایپا 111X هم تنها یک ستاره را به دست آورده است.
 
در بخش گروه سبک، ارزشیابی کیفی وانت و سواری آورده شده است. در این بخش در سطح قیمتی ۲، خودروی وانت تندر با اخذ ۳ ستاره کیفی بالاترین کیفیت خودروهای تولیدی ساخت داخل را در این ماه به خود اختصاص داده است.
 
در این بخش، در سطح قیمتی ۱ خودروهای نیومزدا ۳، پژو ۲۰۰۸، گرند ویتارا در سطح قیمتی ۲ خودروهای کیا سراتو و هیوندای ۲۰i و هاوال ۲H، در سطح قیمتی ۳ خودروی آسا ۳۰ B و در سطح قیمتی ۴، رنو ساندرو، پژو ۲۰۷ اتوماتیک، پژو ۲۰۷، تندر۹۰ پلاس، تندر ۹۰ پلاس اتوماتیک و پارس تندر با اخذ ۴ ستاره کیفی بالاترین کیفیت خودروهای تولیدی ساخت داخل را در این ماه به خود اختصاص دادند.

 

 

 

جدول مقایسه سطوح کیفیت خودرو های سواری در خردادماه امسال نسبت به ماه گذشته هم نشان می دهد، طی یک ماه گذشته، تنها در خودروی تندر 90 پلاس اتوماتیک یک ستاره کیفیت بیشتر شده است. سطوح کیفیت دیگر خودروها مانند سابق باقی مانده است.

 

در بخش گروه سنگین بخش باری و مسافری قرار گرفته است. در بخش باری، خودروهای کامیونت ایسوزو ۸۵NMR، کامیونت ایسوزو K75NPR ، کامیونت هیوندای HD65، کامیون ایسوز M75NPR،کشنده ولوو ۵۰۰FH، کشنده اسکانیا ۴۱۰G، با اخذ ۴ ستاره کیفی بالاترین کیفیت خودروهای تولیدی ساخت داخل را در این ماه به خود اختصاص دادند.

در بخش مسافری هم تنها خودروی تولیدی، اتوبوس بین شهری اسکانیا ۴۲۱۲ مارال است.