نامه منتسب به رئیس سازمان بورس ساختگی است
شایعه تا واقعیت: طی روزهای اخیر نامه‌ای منتسب به شاپور محمدی رئیس سازمان بورس در فضای مجازی منتشر شد. در این نامه  خطاب به صندوق‌های سرمایه ‌گذاری هشدار داده شده  تا اطلاع ثانوی در هیچ یک از شرکت های خودروسازی سرمایه گذاری نکرده و از خرید سهام این شرکت ها خودداری کنند .
 
در این نامه همچنین ادعا شده که این تصمیم توسط رئیس سازمان بورس اتخاذ شده و با مدیران خودروسازی نیز در این زمینه هماهنگی هایی صورت گرفته است !

 

اما در این رابطه سعید فلاح پور، معاون نظارت بر نهادهای مالی سازمان بورس و اوراق بهادار با اشاره به جعلی بودن این نامه اظهار داشت: صندوق‌های سرمایه‌گذاری در چارچوب ترکیب دارایی های مندرج در اساسنامه و امیدنامه آنها مجاز به سرمایه گذاری هستند و مطابق روال معمول هر گونه مقررات جدید در خصوص فعالیت های نهادهای مالی توسط مدیریت نظارت بر نهادهای مالی و مدیریت نظارت بر کارگزاران، از طریق مجاری رسمی این سازمان از جمله درج در تارنمای این سازمان به نشانی www.seo.ir یا از طریق مکاتبات اتوماسیون اداری انجام می شود؛  بنابراین چنین نامه ای با چنین مشخصاتی که در سربرگ آن نام " مدیریت سازمان بورس " درج شده، اساسا امکان صدور ندارد.

به گزارش فارس ،وی تاکید کرد: قطعا مدیریت حقوقی سازمان بورس و اوراق بهادار این موضوع را پی گیری و با جاعلین و بر هم زنندگان نظم و آرامش بازار سرمایه برخورد خواهد کرد .