بورس انرژی میزبان عرضه روغن سنگین قطرانی
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازارهای مالی(ایستانیوز)، در بازار فیزیکی بورس انرژی کالاهای «متانول پتروشیمی شیراز، آیزوریسایکل، آیزوفید و حلال ۴۰۴ پالایش نفت شیراز، روغن سنگین قطرانی شرکت پالایش قطران ذغالسنگ و سی او پالایش نفت آبادان» در رینگ داخلی و «حلال ۴۰۲ پالایش نفت اصفهان» در رینگ بین‌الملل عرضه خواهند شد.
 
بر اساس این گزارش، در بازار سایر اوراق بهادار قابل معامله بورس انرژی، در بازار گواهی‌های سرمایه‌گذاری صندوق سرمایه‌گذاری پروژه و در نماد «پرند» تعداد ۱۲ میلیون و ۲۴۷ هزار و ۷۴۲ گواهی از گواهی‌های این صندوق با ارزش بیش از ۴۴ میلیارد و ۱۲۸ میلیون ریال مورد معامله قرار گرفت.
 
افزون بر این، بازار برق بورس انرژی  نیز شاهد معامله بیش از یک هزار قرارداد معادل ۲۴ هزار کیلووات ساعت به ارزش ۱۰ میلیون و ۸۰ هزار ریال بود و نماد بار پایه روزانه تیرماه با قیمت ۴۲۰ ریال بر کیلووات ساعت مورد معامله قرار گرفت.
 
از سویی دیگر، نمادهای بارپیک روزانه، بارپایه روزانه، میان باری روزانه و کم باری روزانه ۱۰ مرداد ۹۷ گشایش و نمادهای بار پیک روزانه، بار پایه روزانه، میان باری روزانه و کم باری روزانه ۱۵ تیر ۹۷ پایان جلسه معاملاتی متوقف و فرآیند تحویل آن ها آغاز شد.