رونمایی از سامانه ارائه خدمات بانکی به نابینایان در بانک ملت
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازارهای مالی(ایستانیوز)، در این مراسم که با حضور دکتر محمد بیگدلی مدیرعامل، سعید نصری معاون مدیرعامل و مدیران ارشد بانک ملت، علی اکبر جمالی مدیرعامل انجمن نابینایان ایران و مهندس منصور شادکام قائم مقام مدیرعامل انجمن برپا شد، ارائه خدمات بانکی به نابینایان به صورت آزمایشی در شعبه دروس تهران، کلید خورد.
مدیرعامل بانک ملت در این مراسم با اشاره به دستورالعمل بانک مرکزی در زمینه ضرورت افتتاح حساب و ارائه خدمات بانکی به نابینایان، اظهار داشت: بانک ملت در راستای ایفای مسوولیت های اجتماعی، ارائه خدمات مطلوب و با کیفیت برای نابینایان را در دستور کار قرار داده است.
وی با بیان این نکته که با اجرای این سیستم، دریافت خدمات بانکی نظیر واریز و برداشت پول و افتتاح حساب بانکی برای نابینایان امکان پذیر شده است، ادامه داد: این سیستم با همکاری شرکت دانش بنیان پکتوس و انجمن نابینایان کشور و بانک ملت افتتاح و راه اندازی شده و قابلیت توسعه فراوان دارد.
دکتر بیگدلی اظهار امیدواری کرد که این سامانه در راستای وظایف اجتماعی بانک ملت به صورت پایلوت در شعبه دروس اجرایی شده و در آینده ای نزدیک در مراکز استان های کشور توسعه می یابد تا زمینه ارائه سایر خدمات بانکی به هموطنان نابینا در سراسر کشور، فراهم شود.
مدیرعامل بانک ملت با اشاره به این نکته که از این پس نابینایان هم مثل سایر مشتریان بانک ملت می توانند خودشان از خدمات بانکی دریافت و پرداخت بدون نیاز به امین استفاده کنند، تصریح کرد: بانک ملت در جهت ارائه خدمات عام المنفعه و موثر همواره پیشرو و پیشگام بوده و در نظر دارد این کار ارزشمند را برای رفاه حال نابینایان توسعه بدهد.
براساس این گزارش، در این مراسم در خصوص توسعه همکاری ها پیرامون امکان بهره برداری از سایت بانکداری اینترنتی و همراه بانک برای نابینایان نیز مذاکراتی انجام شد.
این گزارش حاکی است، ارائه خدمات بانکی به نابینایان با استفاده از دستگاه برجسته نگار دارای صفحه کلید و نمایشگر بریل بوده و تکمیل فرم های بانکی با استفاده از صفحه کلید توسط نابینایان انجام می شود و کلیه نوشتار موجود در فرم های بانکی از طریق نمایشگر بریل دستگاه برجسته نگار به صورت لمسی قابل خواندن برای نابینایان است.
گفتنی است در این مراسم که علاوه بر دکتر بیگدلی مدیرعامل، سعید نصری معاون مدیرعامل، هادی سپانلو مدیر امور طرح و برنامه، علی اکبر صابریان رییس اداره کل دفتر مدیریت و روابط عمومی، حسین نیک اخلاق رییس اداره کل سازمان و بهبود روشها و علی محمدی مدیر شعب منطقه پنج تهران حضور داشتند، عملیات واریز وجه از طریق این سامانه توسط یکی از مشتریان روشندل بصورت عملیاتی برای حاضران اجرا شد.