مشارکت بانک ملی در طرح اشتغال فراگیر
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازارهای مالی(ایستانیوز)، این بانک به عنوان حامی و بازوی اصلی دولت در طرح های اشتغال زای کشور همواره حمایت از بازار کار و بنگاه های اقتصادی را مورد توجه ویژه خود قرار داده است به طوری که در مدت مذکور، 142 فقره تسهیلات به ارزش یک هزار و 332 میلیارد ریال نیز از منابع داخلی به بنگاه های کوچک و متوسط پرداخت کرده است.
بانک ملی ایران همچنین در پایان سال گذشته نیز سه هزار و 982 فقره تسهیلات به ارزش 31 هزار و 872 میلیارد ریال به این بنگاه ها پرداخت کرده که این میزان 20 درصد مجموع پرداختی شبکه بانکی در این بخش را شامل می شود و از این جهت در رتبه نخست در میان سایر بانک ها قرار دارد.
تصویب چهار فقره تسهیلات ریالی از محل منابع داخلی به ارزش یک هزار و 890 میلیارد ریال در حوزه های انتقال آب، فولاد، تولید لاستیک، گردشگری و احداث هتل از دیگر اقدامات بانک ملی ایران در فروردین و اردیبهشت ماه سال جاری بوده است.
همچنین قرارداد عاملیت ارزی با صندوق توسعه ملی به ارزش یک میلیارد دلار به انعقاد رسیده که تاکنون تامین مالی شش فقره طرح از محل منابع مذکور به ارزش 382 میلیون دلار مورد پذیرش قرار گرفته است.
قرارداد سپرده گذاری ریالی با صندوق توسعه ملی نیز به ارزش یک هزار میلیارد ریال منعقد شده که تامین مالی یک طرح پالایشگاهی و جذب 100 درصدی این منابع در مراحل نهایی تصمیم گیری قرار دارد.