فدرال رزرو نرخ بهره را به ۲ درصد افزایش داد
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازارهای مالی(ایستانیوز)به نقل از رویترز، همانطور که انتظار می رفت، فدرال رزرو آمریکا نرخ بهره را در جلسه روز چهارشنبه بار دیگر افزایش داد و شاخص نرخ بهره را با ۰.۲۵ درصد افزایش از ۱.۷۵ درصد به ۲ درصد تغییر داد.
 
همچنین فدرال رزرو سیاست پایین نگه داشتن نرخ بهره را برای یک مقطع زمانی بمنظور ایجاد یک عامل محرک برای اقتصاد آمریکا در پیش نگرفت و اعلام کرد که نرخ بهره می تواند نرخ تورم این کشور را تا حداقل سال ۲۰۲۰ میلادی به رقم از پیش هدف گذاری خود که بیش از ۲ درصد است، هدایت کند.
 
جروم پاول رییس فدرال رزرو گفت: اقتصاد به خوبی در حال عمل کردن است و بیشتر افرادی که به دنبال شغل هستند، می توانند شغل پیدا کنند؛ ضمن اینکه نرخ بیکاری و تورم پایین است.
 
پاول تصریح کرد که چشم انداز رشد اقتصادی مطلوب است. وی گفت: تداوم افزایش یکنواخت نرخ بهره می تواند به توسعه اقتصادی کمک کند و فدرال رزرو در حوزه اشتغالزایی و تورم به اهداف خود رسیده است و نشانه ای از خیز برداشتن تورم وجود ندارد؛ ضمن اینکه اقتصاد آمریکا در برابر افزایش نرخ بهره مقاوم است.
 
بر همین اساس، به دنبال تصمیم فدرال رزرو، شاخص دلار در برابر ارزهای اصلی جهانی بخشی از کاهش ارزش خود را جبران کرد و اوراق خزانه آمریکا هم افزایش یافت.
 
سیاستگذاران فدرال رزرو پیش بینی خود از تولید ناخالص داخلی آمریکا را در سال جاری میلادی ۲.۸ درصد اعلام کردند که کمی بیشتر از پیش بینی قبلی است؛ در حالیکه برآورد از تولید ناخالص داخلی آمریکا در سال آینده میلادی  ۲.۴ درصد است.
 
همچنین برآورد از نرخ تورم آمریکا در سال جاری میلادی ۲.۱ درصد است و تا سال ۲۰۲۰ میلادی این رقم باقی خواهد ماند؛ ضمن اینکه نرخ بیکاری در حال حاضر در میان افراد ۱۸ ساله تقریبا ۳.۸ درصد است که انتظار می رود این رقم در سال جاری میلادی به ۳.۶ درصد کاهش پیدا کند.