دریافت گواهی عدم بدهی از سازمان تامین اجتماعی چه زمانی الزامی است؟
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازارهای مالی(ایستانیوز)، در ماده ٣٧ قانون تأمین اجتماعی تصریح شده است، دفاتر اسناد رسمی مکلفند در موقع تنظیم سند از سازمان تأمین اجتماعی راجع به بدهی واگذارکننده استعلام کنند و در صورتی که سازمان ظرف ١٥ روز از تاریخ ورود برگ استعلام به دفتر سازمان پاسخی به دفترخانه ندهد، دفترخانه معامله را بدون مفاصاحساب ثبت خواهد کرد.
درصورت انجام معامله بدون ارائه گواهی مذکور انتقال دهنده و گیرنده برای پرداخت مطالبات سازمان تامین اجتماعی دارای مسئولیت تضامنی خواهند بود.
لذا مالکین کارگاه‌ها که اقدام به واگذاری و یا اجاره ملک خود می‌کنند مکلفند در هنگام تسویه حساب با مستاجر قبلی و یا تمدید قرارداد با وی، نسبت به اخذ مفاصا حساب بیمه‌ای از اجاره‌دار بابت مدت اجاره اقدام کنند در غیر این صورت با توجه به قسمت پایانی ماده قانونی یاد شده در مقابل بدهی کارگاه دارای مسئولیت تضامنی خواهند بود.