رشد قابل توجه تولید خودرو در اردیبهشت ماه
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازارهای مالی(ایستانیوز)، در این مدت تولید انواع خودرو از ۱۰۴ هزار و ۶۸۴ دستگاه در اردیبهشت ماه سال گذشته به ۱۴۶ هزار و ۳۰۷ دستگاه افزایش یافت.
 
تولید انواع سواری با افزایش ۴۰.۲ درصدی همراه بوده و از ۹۸ هزار و ۴۰۶ دستگاه در اردیبهشت ماه ۱۳۹۶ به ۱۳۷ هزار و ۹۴۹ دستگاه رسید.
 
اردیبهشت ماه امسال تولید انواع ون اما ثابت مانده و ۷۸ دستگاه از این محصول تولید شد. در اردیبهشت ماه سال گذشته نیز تولید این محصول در همین حد بود.
 
تولید انواع وانت نیز ۳۵.۶ درصد افزایش یافته و از ۴۸۱۰ دستگاه در اردیبهشت ماه ۱۳۹۶ به ۶۵۲۳ دستگاه افزایش یافت.
 
در این مدت تولید انواع مینی‌بوس و میدل‌باس نیز با رشد ۱۳۵.۸ درصدی همراه بوده و از ۸۱ دستگاه در اردیبهشت ماه سال گذشته به ۱۹۱ دستگاه رسید.
 
برخلاف این محصولات اما تولید انواع اتوبوس نزولی بوده و با کاهش ۱۰.۳ درصدی از ۱۰۷ دستگاه در اردیبهشت ماه ۱۳۹۶ به ۹۶ دستگاه کاهش یافت.
 
اما تولید انواع کامیونت، کامیون و کشنده نیز افزایش یافته و با رشد ۲۲.۳ درصدی از ۱۲۰۲ دستگاه در اردیبهشت ماه سال گذشته به ۱۴۷۰ دستگاه افزایش یافت.
 
در دو ماهه نخست امسال نیز تولید انواع خودرو ۳۱.۱ درصد افزایش یافته و از ۱۷۲ هزار و ۸۶۴ دستگاه در دو ماهه نخست سال گذشته به ۲۲۶ هزار و ۵۸۴ دستگاه رسید.