صندوق بین المللی پول خواستار حل مسالمت آمیز جنگ تجاری شد
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازارهای مالی(ایستانیوز) به نقل از اسپوتنیک، صندوق بین المللی پول از کشورهای طرف درگیر جنگ تجاری خواست تا بصورت سازنده ای به حل و فصل اختلافات تجاری خود بپردازند و نسبت به درگیر شدن جنگ های تجاری که پایان آن آسیب رساندن به اقتصادها است، پرهیز کنند.
 
در همین حال به دنبال وضع تعرفه واردات فولاد و آلومینیوم از سوی آمریکا بر روی اتحادیه اروپا، مکزیک و کانادا، «گری رایس» مدیر ارتباطات صندوق بین المللی پول در اطلاعیه ای این موضوع را اعلام کرد.
 
«رایس» گفت: همه در جنگ تجاری بازنده هستند، ما کشورها را تشویق به همکاری سازنده با یکدیگر بمنظور کاهش موانع تجاری و حل و فصل اختلافات بدون متوسل شدن به اقدامات خاص می کنیم.
 
وی تصریح کرد از اینکه تنش های تجاری در زمانی که تجارت جهانی در حال حمایت بهبود اقتصادی است، تاسف بار تلقی می شود. البته «کریستین لاگارد» رییس صندوق بین المللی پول هم در پیام توئیتری خود در این باره نوشت: اگر اعتماد در میان بازیگران اقتصادی به واسطه اختلافات تجاری بشدت لطمه ببیند، فقیرترین افراد کسانی هستند که از جنگ تجاری بیشترین آسیب را خواهند دید.  
 
بر پایه این گزارش، آمریکا معافیت موقت تعرفه ۲۵ درصدی فولاد و ۱۰ درصدی آلومینیوم را از اتحادیه اروپا، مکزیک و کانادا برداشته و قرار است این کشورها دست به اقدام تلافی جویانه علیه ایالات متحده بزنند.