دیدار هیات مدیره انجمن خبرنگاران بازارسرمایه با رئیس بورس
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازارهای مالی(ایستانیوز)، در ابتدای این دیدار رییس سازمان بورس و اوراق بهادار با تاکید بر اهمیت نقش رسانه ها در توسعه اقتصادی گفت: رسانه ها می توانند در همه حوزه ها از جمله اقتصاد و همچنین بازار سرمایه سطح تحلیل مخاطبین را ارتقا دهند.
 
رییس سازمان بورس و اوراق بهادار با بیان اینکه انجمن های صنفی از جمله تشکل خبرنگاران بازار سرمایه ظرفیت گسترده ای برای آموزش و فرهنگ سازی در اختیار دارند گفت: سازمان بورس از همه فرصت های پیش روی مسیر آموزش و فرهنگ سازی بهره برداری می کند و در این زمینه هیچ محدودیتی وجود ندارد. 
 
دکتر محمدی با بیان اینکه فرهنگ سازی و آموزش دغدغه اصلی سازمان بورس است، ابراز امیدواری کرد جامعه از طریق رسانه به دانش تخصصی بازار سرمایه مجهز شود.
 
دبیرشورایعالی بورس ادامه داد: اگر پایه داد و ستد در بازار سرمایه بر اساس تحلیل های عقلانی، علمی و منطقی باشد بی شک این بازار سود آور خواهد بود و از منابع مردم صیانت می شود.
 
رییس سازمان بورس تاکید کرد: آنچه امروز باید مورد توجه ارکان بازار سرمایه باشد فرهنگ سازی داد و ستد بر اساس تحلیل تخصصی است و این امر با تکیه بر رسانه های جمعی محقق می شود. خرید و فروش در بازار سرمایه باید بر اساس تحلیل صورت گیرد و مسئولیت فرهنگ سازی آن بر دوش رسانه ها است.
 
سخنگوی سازمان بورس با بیان اینکه رسانه ها با انتشار اخبار صحیح در واقع اعتماد تولید می کنند، گفت: تولید اعتماد، یک سرمایه اجتماعی گرانبها برای بازار سرمایه است.
 
دکتر محمدی با تاکید بر اینکه سازمان بورس و اوراق بهادار از تعامل هرچه بیشتر رسانه ها با ارکان بازار سرمایه استقبال می کند و با ذکر این نکته که در دنیای امروز حتی بازی های رایانه ای نیز نقش رسانه بازی می کنند، گفت: توسعه اقتصادی کشور و رشد بازار سرمایه با تلاش رسانه ها تسهیل می شود.
 
همچنین در این نشست یاسر فلاح، مدیر روابط عمومی و امور بین الملل سازمان بورس و اوراق بهادار تولد انجمن صنفی خبرنگران بازار سرمایه را  یکی از رویدادهای مهم و مثبت دو سال اخیر بازار سرمایه دانست و ابراز امیدواری کرد اهداف این تشکل رسانه ای به صورت کامل محقق شود.
 
مدیر روابط عمومی و امور بین الملل سازمان بورس و اوراق بهادار به تاثیر دو سویه این انجمن اشاره کرد و گفت: انجمن صنفی از یک سو رشد و توسعه حوزه تخصصی را رقم می زند و از سوی دیگر جایگاه خبرنگاران و رسانه ها را ارتقا می دهد.
 
یاسر فلاح با تاکید بر اینکه سازمان بورس و اوراق بهادار با تمام توان از رسانه های فعال در بازار سرمایه حمایت می کند، گفت: امروز بازار سرمایه بیش از هر زمان دیگری به رسانه های تاثیرگذار نیاز دارد و توسعه رسانه های فعال حوزه بورس دغدغه بازار سرمایه است.
 
مدیرعامل شرکت اطلاع رسانی و خدمات بورس گفت: گسترش فعالیت رسانه ها در بازار سرمایه ضریب نفوذ این بازار در میان آحاد جامعه را افزایش می دهد.
 
مدیر روابط عمومی و امور بین الملل سازمان بورس از برنامه های این سازمان برای توسعه فضای رسانه ای بازار سرمایه خبر داد و عنوان کرد: برگزاری کارگاه های آموزشی با محور بازار سرمایه برای خبرنگاران اقتصادی از جمله برنامه های آتی روابط عمومی سازمان بورس است.
 
در پایان یاسر فلاح افزود: شرکت اطلاع رسانی و خدمات بورس و روابط عمومی و امور بین الملل سازمان بورس و اوراق بهادار از هیچ امکانی برای توسعه و حمایت  رسانه های فعال بازار سرمایه دریغ نمی کند و ابراز امیدواری کرد، با کمک رسانه ها شاهد ارتقای سواد مالی و بسط مفاهیم بازار سرمایه در جامعه باشیم.