دومین دوره لیگ ستارگان بورس ایران در راه است
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازارهای مالی(ایستانیوز)،در همین زمینه یاسر فلاح، مدیر عامل شرکت اطلاع رسانی و خدمات بورس و رییس کمیته اجرایی " لیگ ستارگان بورس ایران" از برگزاری دومین دوره این رویداد مهم بازار سرمایه خبر داد و به سناگفت: به لطف خدا دور اول این رویداد بزرگ به خوبی برگزار شد و دانشگاه های الزهرا، علامه طباطبایی و خواجه نصیر رتبه های اول تا سوم را کسب کردند.
 
مشاور رییس سازمان بورس و اوراق بهادار با بیان اینکه پرورش نیروی متخصص لازمه هر کسب و کاری است و ضرورت دارد نیروی ماهر را از جامعه دانشگاهی به بازار سرمایه معرفی کنیم، گفت: امسال دومین دوره لیگ ستارگان بورس با جامعیت بیشتر و در سطح ملی برگزار می شود و دانشجویان سراسر کشور را به این چالش دعوت می کنیم تا در این بازی جذاب با یکدیگر رقابت کنند.
 
رییس کمیته اجرایی " لیگ ستارگان بورس ایران" ادامه داد: در حال حاضر با 50 دانشگاه گفتگو و مذاکره انجام شده و به زودی طی فراخوانی از دانشجویان سراسر کشور  برای حضور در این چالش و رقابت جذاب دعوت می شود.
 
مدیر عامل شرکت اطلاع رسانی و خدمات بورس در خصوص نحوه شرکت در این رویداد مهم بازار سرمایه گفت: دانشجویان تا بیستم خرداد 97 فرصت دارند تا درخواست خود را در قالب یک تیم دانشگاهی به ستاد اجرایی و برگزار کنندگان لیگ ستارگان بورس ارسال کنند.
 
به گفته یاسر فلاح همه دانشجویان تحت لوای پرچم یک دانشگاه در قالب تیم 4 نفره و همراه با یک سرپرست می توانند در این رقابت شرکت کنند. اما انتظار اینست که دانشجویان رشته های مالی، اقتصاد، حسابداری و MBA استقبال بیشتری از این رقابت ها داشته باشند.
 
رییس کمیته اجرایی " لیگ ستارگان بورس ایران" افزود: بر اساس قوانین این رقابت ها، تنها افرادی که دارای دانش مالی هستند یا در بازار سرمایه فعالیت می کنند یا هیات علمی و دانشجوی دکترای تخصصی هستند می توانند به عنوان سرپرست تیم ها معرفی شوند.
 
مدیر روابط عمومی و امور بین الملل سازمان بورس و اوراق بهادار ادامه داد: به هر کدام از تیم ها 100 میلیون ریال اعتبار تخصیص داده می شود که می توانند با آن اوراق بهادار خرید و فروش کنند. پورتفوی گردانی و سود کسب شده در پایان دوره محاسبه و تیم برتر طی مراسمی معرفی  می شود.
 
یاسر فلاح با بیان اینکه سال گذشته رقابت ها یک ماهه بود، گفت: امسال رقابت ها طی 2 ماه برگزار می شود، چراکه یکی از نقد های عنوان شده در سال گذشته کوتاهی دوره مسابقات بود. عنوان شد در دوره کوتاه استراتژی خرید و فروش اجرایی نمی شود و فرصتی باقی نمی ماند. در مدت کوتاه تیم ها فقط باید نوسان گیری روزانه انجام دهند. بر همین اساس برای رفع این ایراد دوره مسابقات امسال، 2 ماهه تعیین شد.
 
رییس کمیته اجرایی " لیگ ستارگان بورس ایران" به قوانین برگزاری این رویداد اشاره کرد و گفت: شورای سیاست گذاری دومین دوره لیگ ستارگان بورس ایران مجموعه قوانینی برای این دوره از رقابت ها پیش بینی کرده که به مرور در تارنمای starleague.ir منتشر می شود.
 
مدیر عامل شرکت اطلاع رسانی و خدمات بورس افزود: در رقابت های سال گذشته اگر تیمی بر اساس قوانین و مقرارت تخلف می کرد، مرتبه اول 200 هزار و مرتبه دوم 500 هزار تومان از اعتبارش کاسته می شد. در بازه زمانی یک ماهه این میزان جریمه بسیار بالا بود و از سود تیم های شرکت کننده کم می کرد و بازدهی آنها را کاهش می داد. بر همین اساس، سعی بر این است تا در لیگ امسال، جرائم به گونه ای دیده شود که آسیبی به پورتفوی تیم ها نزند و با میزان تخلف سازگار باشد.
 
مشاور رییس سازمان بورس و اوراق بهادار ضمن بیان اینکه در لیگ ستارگان قوانین خاصی طراحی کردیم تصریح کرد: البته قوانین این رقابت در سال گذشته سخت گیرانه بود و امسال قصد داریم به فضای واقعی بازار نزدیک تر شویم.
 
یاسر فلاح تاکید کرد: سعی می کنیم قوانین را منطبق با بازه زمانی 2 ماهه تدوین کنیم و نوع تخلف را با میزان جریمه تطبیق دهیم تا این رقابت جذاب تر شود.
 
مدیر روابط عمومی و امور بین الملل سازمان بورس و اوراق بهادار اهداف برگزاری این رویداد را برشمرد و گفت: حمایت از دانشجویان مستعد، ارتباط سازنده دانشگاه و بازار سرمایه، معرفی فرصت های شغلی نهادهای مالی به دانشجویان و کشف نخبگان مالی در سطح دانشگاه ها از مهمترین اهداف لیگ ستارگان بورس ایران است.
 
رییس کمیته اجرایی " لیگ ستارگان بورس ایران" با بیان اینکه موضوع معامله گری بورس اوراق بهادار می تواند در جامعه به عنوان یک شغل معرفی شود، اضافه کرد: امسال نیز این هدف را دنبال می کنیم و به دانشجویان این نوید را می دهیم که اگر از هوش مالی خوبی برخوردار باشند بتوانند از طریق بازار سرمایه امرار معاش کنند.
 
به گفته مدیر عامل شرکت اطلاع رسانی و خدمات بورس تعداد 15 نفر از دانشجویان حاضر در رقابت سال گذشته، جذب بازار مالی شدند. دانشجویانی که در بازار سرمایه شاغل نبودند اکنون در شرکت های تامین سرمایه و شرکت های کارگزاری مشغول به کار هستند.
 
به گزارش سنا دانشگاه ها تا بیستم خرداد ماه برای شرکت در این رویداد مهم بازار سرمایه فرصت دارند تا با دبیرخانه برگزاری " لیگ ستارگان بورس ایران" مکاتبه کنند.