رشد ۱۲درصدی حق بیمه های دریافتی بیمه دانا
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازارهای مالی(ایستانیوز)،شرکت بیمه دانا که با ۱۰۲۰ میلیارد و ۳۷۳ میلیون ریال سرمایه فعالیت می کند، در سال مالی منتهی به ۲۹ اسفند ۹۶ برای هر سهم درآمد ۱۷۴ ریالی محقق کرد که این درآمد نسبت به سال مالی ۹۵ با کاهش ۴۵ درصدی مواجه شده با این حال سود خالص شرکت هم مبلغ ۱۷۷ میلیارد و ۲۲۰ میلیون ریال محقق شده است.
 
بنابر بررسی های اخبار مالی از گزارش عملکرد ۱۲ ماهه این شرکت درآمد حق بیمه در سال مالی یاد شده با ۲۰ درصد افزایش نسبت به سال مالی ماقبل به مبلغ ۲۲ هزار و ۲۳۶ میلیارد ریال رسیده است. این شرکت در سال مالی ۹۶ مبلغ ۱۶ هزار و ۵۹۸ میلیارد ریال خسارت پرداخت کرده که نسبت به سال مالی ماقبل با افزایش ۲۰ درصدی مواجه شده است.
 
ترازنامه این شرکت نشان می دهد که کل دارایی ها با ۱۰ درصد افزایش مبلغ ۲۸ هزار و ۱۳۷ میلیارد ریال اعلام شده اما موجودی نقد شرکت با کاهش ۶۲ درصدی به مبلغ ۸۰۷ میلیارد و ۱۲۳ میلیون ریال رسیده است. ضمن اینکه سرمایه گذاری های کوتاه مدت شرکت با رشد ۵۸ درصدی روی مبلغ ۹۱۷ میلیارد ریال ایستاده و سرمایه گذاری های بلند مدت شرکت ۶۶ درصد افزایش یافته و به مبلغ ۲۵۴۴ میلیاردریال رسیده است.