اعلام رضایت قطر از کالاهای صادراتی ایران
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازارهای مالی(ایستانیوز)، همایش تجاری ایران و قطر با حضور جمعی از فعالان اقتصادی دو کشور در اتاق بازرگانی قطر برگزار شد.
 
 حسین پیرموذن، عضو هیات رئیسه اتاق ایران که سرپرستی هیات تجاری بخش خصوصی ایران را بر عهده دارد، ضمن تشکر از استقبال همتایان قطری خود گفت: حضور هیات بخش خصوصی در کنار هیات عالی‌رتبه سیاسی نشان‌دهنده عزم دولت و بخش خصوصی ایران به گسترش روابط اقتصادی و تجاری با قطر است.
 
 پیرموذن با اشاره به مذاکرات میان وزرای دو کشور در جریان کمیسیون مشترک ایران و قطر اظهار کرد: برقراری تعرفه ترجیحی، تسهیل همکاری‌های بانکی، تسهیل روادید برای تجار و فعالان اقتصادی با معرفی‌نامه اتاق‌های بازرگانی و همکاری در زمینه حمل‌و‌نقل و ترانزیت از اهم موارد مطروحه و توافقات دو طرف در اجلاس کمیسیون مشترک بود که تحقق آن‌ها راهگشای گسترش روابط اقتصادی و تجاری میان فعالان بخش خصوصی دو کشور خواهد شد.
 
 عضو هیات رئیسه اتاق ایران در بخش دیگری از سخنان خود سرمایه‌گذاری مشترک به ویژه در بخش‌های پتروشیمی، مصالح ساختمانی، صنایع غذایی، کشتیرانی و حمل‌ونقل ، توریسم درمانی  و همچنین همکاری در حوزه صدور خدمات فنی و مهندسی را از جمله زمینه‌های همکاری مناسب  میان دو طرف برشمرد.
 
 پیرموذن در این همایش که هم‌زمان بود با ششمین اجلاس کمیسیون مشترک جمهوری اسلامی ایران و قطر، به تشکیل اتاق مشترک ایران و قطر توسط اتاق ایران اشاره و درخواست کرد که اتاق قطر نیز متقابلاً نسبت به ایجاد اتاق مشترک قطر و ایران اقدام نماید.
 
  او اظهار امیدواری کرد که مذاکرات تجار ایرانی و قطری در این همایش نتایج سودمند و ثمربخشی برای هر دو طرف به همراه داشته باشد.
 
 در این همایش محمد بن طوار الکواری، نائب رئیس اتاق بازرگانی قطر ضمن ابراز خرسندی از حضور هیات تجاری ایران در این کشور عنوان کرد: تجار قطری راغب به همکاری‌های اقتصادی با بخش خصوصی ایران هستند و در این زمینه زیرساخت‌های لازم برای همکاری در طرف مهیاست.
 
 او از کالاهای صادراتی ایران به بازار قطر به خصوص در بخش غذایی اعلام رضایت و درخواست کرد: امیدواریم ایران مجدداً کالاهای خود را از طریق بنادر قطر به دیگر کشورها صادر کرده و همچنین اقدام به تولید مشترک با قطر نماید.
 
بعد از این همایش تجار و شرکت‌های ایرانی و قطری به مذاکرات تجاری رو در رو پرداختند.
 
اتاق مشترک ایران و قطر محور تائید تجار برای صدور ویزا خواهد شد
 
عدنان موسی پور، رئیس کمیسیون صادرات اتاق ایران که به همراه این هیات به قطر اعزام شده است، در گفت‌و‌گو با «پایگاه خبری اتاق ایران» گفت: حدود 30 نفر از تجار ایرانی به همراه هیات سیاسی شامل وزیر اقتصاد، وزیر صنعت معدن تجارت و معاونان او در این سفر حضور دارند.
 
موسی پور خبر داد:‌ اتاق مشترک ایران و قطر در آینده نزدیک محور تائید تجار برای صدور ویزا خواهد شد. یکی از مهم‌ترین مباحث مطرح شده این بود که رفت‌و‌آمد هیات‌های تجاری دو کشور با محوریت اتاق مشترک  صورت گیرد.