قول های معاون اول رئیس جمهور برای کنترل بازار ارز به مجلس
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازارهای مالی(ایستانیوز)،علی لاریجانی رئیس مجلس درباره جزییات جلسه در گزارش کوتاهی گفت:« امروز در جلسه‌ای با حضور معاون اول رییس جمهور و تیم اقتصادی دولت بحث هایی مبسوطی درباره وضعیت اقتصادی کشور، مسائل مربوط به ارز، موضوع مهم صادرات و همچنین نیازهای کشور انجام شد. کمیسیون اقتصاد، مرکز پژوهش‌های مجلس و نمایندگان نیز در این زمینه اظهار نظر کردند؛ بنابراین امیدواریم با تعامل در این زمینه، همفکری و رایزنی های صورت گرفته تصمیمات دقیق‌تری گرفته شود.»
 
همچنین بهروز نعمتی عضو هیات رئیسه مجلس بعد از جلسه در جمع خبرنگاران گفت:« جهانگیری و سیف در جلسه غیرعلنی به نمایندگان مجلس قول دادند که هیچ‌ گونه نگرانی در خصوص تأمین ارز وجود ندارد، در مورد صادرات آقای لاریجانی به صورت جدی نسبت به موضوع حساسیت نشان دادند مبنی بر اینکه حتماً باید مشوق‌های صادراتی به تجار اختصاص یابد. آقای جهانگیری در نشست غیرعلنی پارلمان، مبنای محاسباتی برای تعیین نرخ ۴ هزار و ۲۰۰ تومان ارز را تشریح کرد. بحث بعدی در مورد نیازمندی‌های ارزی کشور اعم از صادرات، واردات، نیازهای تولیدکنندگان و داروهای بیماران و ارز دانشجویی بود.»
 
او گفت:« در نشست غیرعلنی مجلس، آقایان جلالی، پورابراهیمی و چهار نفر دیگر از نمایندگان مجلس دغدغه‌های خود را درباره وضعیت بازار ارز بیان کردند که از جمله آنها حل مشکلات تولیدکنندگان بود که آقای سیف و آقای جهانگیری برای حل این دغدغه قول داند. همچنین در مجموع با توجه به توضیحات معاون اول رئیس‌جمهور و همچنین رئیس کل بانک مرکزی و اظهارات نمایندگان مجلس، وفاق بین دولت و مجلس ایجاد و کمیسیون‌های اقتصادی و برنامه و بودجه مجلس و همچنین مرکز پژوهش‌های پارلمان از طرف آقای لاریجانی مأ‌مور شوند که گزارشات این جلسه و گزارشات جلساتی که با نخبگان اقتصادی کشور می‌گذارند را جمع‌بندی کرده و دراختیار معاون اول رئیس جمهور قرار دهند، همچنین مقرر شد آقای جهانگیری نیز جلساتی را با حضور نخبگان اقتصادی برگزار کند که نگرانی‌های جامعه درباره بازار ارز رفع شود.
 
علاوه براین غلام محمد زارعی عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس درباره جزییات جلسه گفت: معاون اول رئیس جمهور معتقد بود که ارائه ارز بانرخ ۴۲۰۰ تومان موجب تثبیت شرایط اقتصادی خواهد شد و به بازار ارز ثبات می دهد. همچنین رئیس کل بانک مرکزی معتقد بود در بازار ارز ثبات ایجاد شده است و نرخ ارز ثابت خواهد ماند.
 
رئیس کمیسیون عمران مجلس محمدرضا رضایی کوچی هم گفت:« معاون اول رئیس جمهور تاکید کرد که تلاش می‌کنیم خروج آمریکا از برجام تاثیری بر زندگی و معیشت مردم نگذارد. او برنامه های خود را تشریح و تاکید کرد که تمام تلاش ما بر این است فشاری به مردم وارد نشود و معیشت مردم آسیبی نبیند. معاون اول رئیس جمهور همچنین تاکید کرد خروج آمریکا از برجام مشکلی برای اقتصاد کشور ایجاد نخواهد کرد.»