کاهش ۲.۷ درصدی شاخص بورس
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازارهای مالی(ایستانیوز)، از ابتدای سال تا کنون در مدت ۲۹ روز معاملاتی، تعداد ۲۱ میلیارد و ۳۱۰ میلیون سهم و حق‌تقدم به ارزش ۵۱ هزار و ۱۷۱ میلیارد ریال در یک میلیون و ۳۱۰ هزار و ۷۴ دفعه مورد معامله قرار گرفته است.
 
همچنین بررسی معاملات بازار سهام به تفکیک بازار نشان می‌دهد در این مدت ۱۴ میلیارد و ۴۳۲ میلیون سهم به ارزش ۲۷ هزار و ۴۲ میلیارد ریال در ۶۰۴ هزار و ۴۱۱ نوبت در بازار اول، ۶ میلیارد و ۹۶۵ میلیون سهم به ارزش ۱۴ هزار و ۳۴۷ میلیارد ریال در ۶۸۰ هزار و ۶۷۳ نوبت در بازار دوم، ۵ میلیون سهم به ارزش ۵ هزار و ۳۹۳ میلیارد ریال در ۳ هزار و ۴۷۹ نوبت در بازار بدهی، ۷۹ هزار سهم به ارزش ۱.۷ میلیارد ریال در ۱۷۱ نوبت در بازار مشتقه و ۴۳۰ میلیون واحد از صندوق‌های سرمایه‌گذاری قابل معامله در بورس تهران به ارزش ۴ هزار و ۳۸۷ میلیارد ریال در ۲۱ هزار و ۳۰ نوبت مورد معامله قرار گرفته است.
 
این گزارش می افزاید: شاخص کل نیز که معاملات امسال بورس را از ارتفاع ۹۶ هزار و ۲۸۹ واحد آغاز کرده است تا کنون به رقم ۹۳ هزار و ۶۹۱ واحد رسید که حکایت از ثبت افت ۲۵۹۹ واحدی و کاهش ۲.۷ درصدی دارد. شاخص بازار اول نیز در این مدت با ۱۴۲۷ واحد افت و شاخص بازار دوم با ۷۷۳۱ واحد کاهش مواجه شده‌اند.