حمایت از اقشار کم درآمد مهمترین دغدغه بیمه سلامت
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازارهای مالی(ایستانیوز)، طاهر موهبتی عصر روز سه شنبه در جمع خبرنگاران در ارومیه افزود: 34 میلیون نفر از جمعیت تحت پوشش سازمان بیمه سلامت ایران یعنی 85 درصد جمعیت نیز مشمول بیمه رایگان هستند.
 
وی ادامه داد: 63 هزار و 600 نفر از این بیمه شدگان جزو بیماران خاص اعم از تالاسمی، کلیوی، هموفیلی و ام اس هستند که سالانه بیش از 9 هزار میلیارد ریال برای درمان آنان هزینه می شود.
 
وی افزود: مسوولان کشوری به حوزه سلامت و بیمه توجه خاصی دارند و در سال گذشته بیش از 110 هزار میلیارد ریال بودجه به این سازمان اختصاص یافت که برای هزینه درمان بیماران و افراد تحت پوشش صرف شد.
 
موهبتی با بیان اینکه هم اکنون یکهزار و 100 دفتر پیشخوان و نمایندگی برای انجام امور بیمه‌ فعال است، افزود: 45 هزار موسسه تشخیصی و درمانی و بیش از 42 هزار پزشک در سطح کشور با سازمان بیمه سلامت طرف قرارداد هستند.
 
مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران بیان کرد: بر اساس آمار این اداره کل سالانه چهار میلیون بار برای بستری شدن و 290 میلیون بار برای درمان سرپایی به مراکز درمانی مراجعه می شود.
 
وی با اشاره به حذف دفترچه از چرخه درمان، ادامه داد: این طرح باید در 606 بیمارستان کشور اجرایی شود اما تاکنون در 269 بیمارستان عملیاتی شده است.
 
بیمه سلامت از سال 1393 با اجرای طرح تحول نظام سلامت و تجمیع چند بیمه به ویژه بیمه خدمات درمانی و اقشار مختلف در کشور ایجاد شد و در حال حاضر در کنار بیمه تامین اجتماعی بیشترین سهم را در بازار بیمه ای کشور دارد.
 
شماره تماس 1666 بیمه سلامت آماده پاسخگویی شبانه روزی به بیمه شدگان است.