آمادگی بانک‌های کرواسی برای همکاری با ایران
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازارهای مالی(ایستانیوز)، مارتینا دالیچ در همایش تجاری ایران و کرواسی با بیان اینکه روابط اقتصادی بین ایران و کرواسی باید به نحوی باشد که بخش خصوصی دو کشور از آن سود ببرند، اظهارداشت: حجم مبادلات تجاری دو کشور رضایت بخش نیست و هر دو کشور باید برای افزایش حجم مبادلات تلاش کنند.
 
وی با اشاره به اینکه زمینه‌های همکاری گسترده‌ای در حوزه‌های انرژی، کشتی‌سازی، ماشین‌آلات، داروسازی، موادغذایی و سایر حوزه‌ها وجود دارد گفت: توریسم نیز یکی از حوزه های مناسب برای همکاری بین دو کشور است که موجب می‌شود مردم درک خوبی از کشور مقابل داشته باشند.
 
وزیر اقتصاد کرواسی ادامه داد: در دو سال گذشته تماس های مختلفی بین کمپانی های دو کشور انجام شده که برخی قراردادها به اجرا درآمده و برخی دیگر نیز در حال اجرایی شدن است. دالیچ با اشاره به روابط بانکی دو کشور تاکید کرد: مطمئنم مشکلات انتقال پول بین دو کشور با تلاش بیشتر و صبر و شکیبایی حل می‌شود، بانک مرکزی کرواسی از بانک‌ها خواسته مسائل حقوقی را حل کنند و اطمینان دارم بانک‌های تجاری راه‌های همکاری را خواهند یافت.
 
وزیر اقتصاد کرواسی خاطرنشان کرد: اگر بانک ها مشاهده کنند که کمپانی‌های تجاری دو کشور به همکاری علاقه نشان می‌دهند، بانک‌ها نیز برای پیدا کردن فرصت‌های همکاری مشتاق‌تر خواهند بود.