«زپارس» پانصد و بیست و یکمین شرکت بورسی
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازارهای مالی(ایستانیوز)، روز جاری شرکت ملی کشت و صنعت و دامپروری پارس به عنوان پانصد و بیست و یکمین شرکت بورسی طی اطلاعیه ای از سوی سازمان بورس درج نماد شد.
 
در این اطلاعیه آمده است: با توجه به موافقت هیئت ‌پذیرش اوراق بهادار در جلسه مورخ نهم اردیبهشت 97 با پذیرش سهام شرکت ملی کشت و صنعت و دامپروری پارس (سهامی عام) در بورس اوراق بهادار تهران و با عنایت به احراز موارد تعیین‌شده در مصوبه‌‌ مزبور از سوی آن شرکت، از این تاریخ شرکت ملی کشت و صنعت و دامپروری پارس به‌عنوان پانصد و بیست و یکمین شرکت پذیرفته‌ شده، در ﺑﺨﺶ " زراعت و خدمات وابسته " و ﮔﺮوه و طبقه " کشاورزی، دامپروری و خدمات وابسته " با کد صنعت "0121" و نماد «زپارس» در فهرست نرخ‌های بازار دوم بورس اوراق بهادار تهران درج شد.
 
گفتنی است سرمایه این شرکت 32.5 میلیارد تومان و سود هر سهم آن در پایان سال مالی منتهی به 30 اذر 96، 507 ریال است. همچنین سهامداران عمده این مجموعه، سرمایه گذاری گروه توسعه ملی، شرکت سهامی کشت و صنعت مغان و شرکت مدیریت طرح و توسعه آینده پویا هستند. لازم به ذکر است در آینده نزدیک قرار است 32 میلیون و 534 هزار سهم این شرکت از طریق کارگزاری بانک ملی عرضه اولیه شود.