عبور ارزش معاملات فرابورس از ۲۰۰۰ میلیارد ریال
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازارهای مالی(ایستانیوز)، آمارهای معاملاتی مشخص کرد در روزی که بالغ بر ۸۴ میلیون سهم به ارزش بیش از ۲۳۱ میلیارد ریال در مجموع بازارهای اول و دوم فرابورس جابه‌جایی شدند، نماد «زاگرس» متعلق به پتروشیمی زاگرس با بیش از ۷۱ میلیارد ریال ارزش، بیشترین ارزش معاملاتی و سهامی ذوب‌آهن اصفهان با بیش از ۴۱ میلیون جابه‌جایی سهم، بیشترین حجم معاملاتی را در بازارهای اول و دوم به خود اختصاص دادند.
 
همچنین شاخص کل فرابورس امروز با بیش از ۵ واحد افزایش در ارتفاع بالاتر از ۱۰۶۰ واحدی ایستاد و حجم معاملات در بازارهای نُه‌گانه به بیش از ۱۷۲ میلیون ورقه و ارزش معاملات به بیش از دو هزار و ۳۷ میلیارد ریال رسید.
 
از سویی روز جاری در بازار دوم فرابورس نماد معاملاتی شرکت صنعت روی زنگان با نماد «زنگان ۱» به منظور بررسی وضعیت شفافیت اطلاعاتی ناشر، حداکثر تا تاریخ ۱۸ اردیبهشت ۹۷ تعلیق شد.
 
در بازار اوراق با درآمد ثابت امروز بیش از یک میلیون و ۵۰۰ هزار ورقه بهادار با ارزشی بیش از یک میلیارد و ۵۸۷ هزار ریال جابه‌جا شد؛ با تغییر مالکیت ۹۰۰ هزار هزار ورق بهادار به ارزش افزون بر ۷۷۷ میلیارد ریال، اخزا۶۰۷۲ بیشترین حجم و ارزش را در معاملات امروز این بازار به خود اختصاص داد.
 
از سوی دیگر در روزی که گذشت معامله بیش از ۴ میلیون ورقه بهادار متعلق به صندوق‌های قابل معامله (ETF) به ارزش افزون بر ۵۴ میلیارد ریال رقم خورد.
 
نگاهی به معاملات  تابلو تسهیلات مسکن نشان می‌دهد که امروز بیش از ۷۱ هزار ورق تسه با ارزشی بالغ بر ۴۳ میلیارد ریال معامله شدند که امتیاز تسهیلات مسکن فروردین ۹۷ با بیشترین حجم و ارزش در صدر این گروه قرار گرفت.
 
سه تابلو بازار پایه نیز امروز میزبان جابه‌جایی بیش از ۸۲ میلیون سهم به ارزش بیش از ۱۲۱ میلیارد ریال معامله بودند. گفتنی است که با تعلیق نماد «زنگان» امروز سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۹۷ نمادهای «ذوب»، «زاگرس» و «تبرک» به ترتیب پُربیننده‌ترین نمادها بودند و نماد «ذوب» با بیش از یک واحد، بیشترین تاثیر مثبت را بر آیفکس بر جای گذاشت که پس از آن به ترتیب نمادهای «شاوان» و «شراز» قرار گرفتند.