آیفکس ۱۰۵۵ واحدی شد
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازارهای مالی(ایستانیوز)، در مجموع بازارهای اول و دوم فرابورس شاهد جابه‌جایی بالغ بر ۷۸ میلیون سهم به ارزش بیش از ۱۴۲ میلیارد ریال بودند و نماد «ذوب» با بیش از ۲۶ میلیارد ریال ارزش، بیشترین ارزش معاملاتی و با بیش از ۳۷ میلیون جابه‌جایی سهم، بیشترین حجم معاملاتی را در بازارهای اول و دوم به خود اختصاص داد.
 
 همچنین شاخص کل فرابورس امروز با بیش از ۴ واحد کاهش در ارتفاع بالاتر از ۱۰۵۵ واحدی ایستاد و حجم معاملات در بازارهای نُه‌گانه به بیش از ۱۷۴ میلیون ورقه و ارزش معاملات به بیش از ۱ هزار و ۶۳۸ میلیارد ریال رسید.
 
این گزارش می افزاید: در بازار دوم فرابورس نماد معاملاتی شرکت ایران گچ با نماد «کایگچ» پس از برگزاری مجمع عمومی فوق‌العاده صاحبان سهام شرکت درخصوص اتخاذ تصمیم برای تغییر نوع شرکت از سهامی عام به سهامی خاص بازگشایی شد.
 
همچنین در بازار شرکت‌های کوچک و متوسط فرابورس امروز نماد معاملاتی شرکت گز سکه باتوجه به عدم رعایت الزامات افشای اطلاعات تعلیق شد. از سوی دیگر در روزی که گذشت معامله بیش از ۴ میلیون ورقه بهادار متعلق به صندوق‌های قابل معامله (ETF) به ارزش افزون بر ۶۷ میلیارد ریال رقم خورد.
 
در بازار اوراق با درآمد ثابت امروز نزدیک به یک میلیون و ۵۰۰ هزار ورقه بهادار با ارزشی بیش از یک میلیارد و ۲۳۰ هزار ریال جابه‌جا شد؛ با تغییر مالکیت ۱۷۶ هزار ورق بهادار به ارزش افزون بر ۱۶۱ میلیارد ریال در ۱۳۵ نوبت معاملاتی، اخزا۶۰۳ بیشترین حجم و ارزش را در معاملات امروز این بازار به خود اختصاص داد.
 
نگاهی به معاملات  تابلو تسهیلات مسکن نشان می‌دهد که امروز بیش از ۹۳ هزار ورق تسه با ارزشی بالغ بر ۵۶ میلیارد ریال معامله شدند که امتیاز تسهیلات مسکن فروردین ۹۷ با بیشترین حجم و ارزش در صدر این گروه قرار گرفت.
 
از طرف دیگر در سه تابلو بازار پایه در مجموع بیش از ۹۰ میلیون سهم به ارزش بیش از ۱۴۱ میلیارد ریال معامله شد. نمادهای «ذوب»، «زاگرس » و «زنگان» متعلق به صنعت روی زنگان به ترتیب پُربیننده‌ترین نمادهای امروز بودند و نمادهای «ذوب»، «زاگرس» و «شپاش» در مجموع با بیش از ۵/۱ واحد، بیشترین تاثیر منفی را بر آیفکس بر جای گذاشتند.