نیازی به حراج سکه نیست
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازارهای مالی(ایستانیوز)،محمد کشتی آرای، رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران گفت : به حراج دوباره سکه توسط بانک کارگشایی نیاز نیست. اکنون سکه لازم برای پاسخ به تقاضای بازار تامین شده است و حباب بیش از 200 هزار تومانی در قیمت سکه که  تحت تاثیر دیگر عوامل بیشتر هم شده بود، به 60تا 70 هزار تومان کاهش یافته است. هیجان و التهاب خرید در بازار باعث شد قیمت سکه در زمستان سال گذشته افزایش پیدا کند اما خوشبختانه بانک مرکزی به موقع وارد بازار شد و با حراج سکه به خصوص پیش فروش سکه و تنوع در تاریخ سر رسید از التهاب بازار کم کرد.
 
 رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران تصریح کرد: اکنون قیمت طلا و سکه در داخل کشور با توجه به کاهش تقاضا کمتر شده است و به وضعیت ثبات رسیدیم. از سوی دیگر در یک هفته گذشته قیمت طلا در بازارهای جهانی کاهش یافته است که بر قیمت طلا و سکه در ایران هم اثر مثبت بر جای گذاشته است. از دیروز تا امروز قیمت سکه در بازار داخل 45 هزار تومان کاهش یافته است که نشان می دهد توقف حراج یا پیش فروش سکه توسط بانک مرکزی تاثیر منفی در بازار ندارد و نیازی به ادامه آن نیست. اکنون بازار فعال است اما در شرایط تعادل قرار دارد و به نظر نمی رسد در آینده عاملی این تعادل را بر هم بزند. یکی از عوامل موثر در ثبات و تعادل امروز بازار سکه  اعلام نرخ 4 هزار و 200 تومان برای دلار و یکسان سازی نرخ ارز با تلاش دولت بود. پیش از تثبیت نرخ ارز در این بازه قیمت سکه تا 2 میلیون تومان هم افزایش یافت اما بعد از اعلام نرخ توسط دولت و سیاست های ارزی جدید، بازار آرام گرفت و قیمت ها کمتر شد.
 
محمد کشتی آرای افزود : گفتنی است که بانک مرکزی حراج سکه در بانک کارگشایی را سه ماه پیش آغاز کرد. در این حراج 485 هزار قطعه سکه تمام و نیم بهار آزادی به فروش رسید. با وجود توقف حراج سکه اما پیش فروش هم چنان ادامه دارد و متقاضیان می توانند برای خرید به شعب بانک ملی مراجعه کنند.