فرهنگ سازی در جهت کاهش تصادفات نیازامروز جامعه
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازارهای مالی(ایستانیوز)، مدیرعامل صندوق تامین خسارت بدنی کشور در حاشیه بازدید خود از نمایشگاه در پاسخ به سوالات خبرنگاران رسانه‌های گروهی گفت: یکی از نقاط قوت چند سال اخیر در صنعت بیمه ورود رسانه‌ها و خبرنگاران تخصصی بیمه‌ای بوده است. رسانه‌ها بازوی توانمند صنعت بیمه در فرهنگ سازی بوده‌اند و با نقد سازنده به ارتقاء صنعت بیمه کمک کرده اند.
دکتر علی جباری، صندوق تامین خسارت بدنی کشور را مکمل صنعت بیمه نامیده و گفت: قانون شخص ثالث مصوب 1395 از جمله قوانین مترقی کشور است که نهاد صندوق و جایگاه آن کاملا مشخص و تبیین شده است . دو جنبه حمایتی برای این نهاد دیده شده ، حمایت از مصدومین و آسیب دیدگان حوادث رانندگی و نقش حمایت و تضمین بیمه شخص ثالث شرکتهای بیمه ، در حقیقت طبق قانون هر بیمه نامه شخص ثالث که توسط شرکتهای بیمه عرضه می‌گردد ، نهاد صندوق ضمانت پرداخت خسارت احتمالی جانی آن را در صورت ورشکستگی یا عدم توانایی شرکت بیمه در ایفای تعهد را برعهده دارد.
مدیرعامل صندوق تامین خسارت بدنی در پایان به نقش رسانه‌ها و صنعت بیمه در کاهش تصادفات اشاره کرده و افزود : قطعا فرهنگ سازی که منجر به کاهش تصادفات و تلفات جانی شود به صنعت بیمه کمک خواهد کرد و ما با همکاری رسانه‌ها در این مسیر تلاش خواهیم کرد.