سهم بالای تسهیلات خانه اولی ها در افزایش ۲۰ درصدی حجم معاملات
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازارهای مالی(ایستانیوز)، ابوالقاسم رحیمی انارکی گفت: تعداد تسهیلاتی که طی ماه­‌های نیمه دوم امسال از محل صندوق پس‌انداز مسکن یکم به خانه اولی‌­های ثبت نام کننده در این صندوق پرداخت شده است نسبت به مدت مشابه سال گذشته، حداقل ۱۵۵ تا ۳۰۰ درصد رشد نشان می­ دهد.
 
وی با اشاره به اینکه طی ماه­های نیمه دوم امسال تعداد تسهیلات اعطایی از محل صندوق پس انداز مسکن رشد داشته گفت:تعداد تسهیلاتی که طی ماه­های نیمه دوم امسال از محل صندوق پس انداز مسکن یکم به خانه اولی­های ثبت نام کننده در این صندوق پرداخت شده است نسبت به مدت مشابه سال گذشته، حداقل ۱۵۵ تا ۳۰۰ درصد رشد نشان می­ دهد.
 
وی ادامه داد:در برخی شعب بانک مسکن شهر تهران، استفاده از تسهیلات صندوق پس انداز مسکن یکم در سال ۹۶، نسبت به سال گذشته، ۲.۵ تا ۴ برابر شده است. این میزان رشد در استفاده از تسهیلات خرید مسکن یکم، عامل اصلی افزایش حداقل ۲۰ درصدی حجم معاملات مسکن در تهران محسوب می­ شود.
 
رحیمی انارکی خاطر نشان کرد:در تهران از هر ۱۰۰ واحد مسکونی که در ماه های گذشته به فروش رفته، ۹ واحد توسط خانه ­اولی­ های مجهز به تسهیلات صندوق یکم، خریداری شده است که در اختیار بودن سهم قابل توجهی از بازار توسط سپرده ­گذاران این صندوق را نشان می­ دهد.