پیام نوروزی مدیرعامل تامین اجتماعی
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازارهای مالی(ایستانیوز)،دکتر سید تقی نوربخش در این پیام، با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای معزز انقلاب اسلامی و تسلیت شهادت حضرت امام هادی(ع) گفت: امیدوارم سال پیش رو، سالی سرشار از سربلندی و بهروزی برای یکایک همکاران باشد و کشور عزیز و میهن اسلامی، سالی مملو از موفقیت در حوزه های اقتصادی و اجتماعی را سپری کند.
وی افزود: سازمان تامین اجتماعی یک سازمان اقتصادی و اجتماعی موثر و تاثیرگذار در تامین معیشت مردم و تامین سلامت و ایجاد امنیت اجتماعی است.
مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی گفت: در سال گذشته با تمام فراز و فرودهایی که به ویژه در زمینه اقتصادی داشتیم، به عنوان یک سازمان بیمه گر تلاش نمودیم تا این ریسکها به بیمه شدگان و مستمری بگیران این سازمان منتقل نشود.
وی گفت: تعهداتمان را در زمینه بیمه ای و درمانی انجام دادیم و پرداخت به موقع مستمری ها و همچنین عیدی را یک هفته زودتر از سال ٩٥ پرداخت نمودیم.
دکتر نوربخش با اشاره به حوادث رخ داده در سال ٩٦ از جمله؛ زلزله کرمانشاه، سقوط هواپیما و کشتی سانچی، گفت: به عنوان یک سازمان بیمه گر، کمک هایی که در تعهداتمان بود را به این عزیزان و بازماندگانشان انجام دادیم ضمن اینکه در جهت کاهش تالمات افرادی که تحت پوشش این سازمان بودند، تلاش کردیم.
مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی با اشاره به فعالیت های موثر این سازمان در سال ٩٦ گفت: سال گذشته سالی بود که سازمان تامین اجتماعی در جهت برنامه راهبردی خود، گام های بلندی در جهت ایفای ماموریت هایش برداشت.
وی افزود: در بخش درمان این سازمان، شاهد تحقق یکی از پروژه های زیر بنایی و ملی سازمان یعنی حذف دفترچه درمانی تامین اجتماعی بودیم و تاکنون حدود ١٢٠ میلیون نسخه الکترونیک تولید شده است.
دکتر نوربخش اضافه کرد: حذف دفترچه در مراکز ملکی سازمان تامین اجتماعی، اقدامی بسیار موثر در سطح ملی بود و امیدواریم در سال ٩٧ به تمامی مراکز طرف قرارداد، گسترش پیدا کند.
مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی اظهار داشت: در ارتقاء هتلینگ مراکز درمانی بیمه شدگان، شاهد بازسازی و نوسازی بخش های درمانی فرسوده بودیم که سبب رضایتمندی بیمه شدگان شد و با حداقل هزینه توانستیم ساختار حوزه درمان تامین اجتماعی را در ارائه خدمات درمانی کیفی بیشتر ارتقاء بخشیم.
وی گفت: همچنین، افتتاح حدود ٣٢ مرکز درمانی طی سال ٩٦، منجر به تکمیل شبکه درمان مستقیم شد.
وی اظهار داشت: در بخش بیمه ای، تجهیز منابع برای ایفای تعهدات، استقرار نظامات الکترونیکی از جمله؛ صدور دفترچه به صورت غیرحضوری، خدمات غیرحضوری در شعب پایلوت و منتخب، استقرار سیستم های نظارتی و کنترلی در بخش درآمدی و ارائه خدمات غیر حضوری به بیمه شدگان، از مهمترین اقدامات این سازمان بود و برگ درخشانی بر فعالیت های سازمان تامین اجتماعی رقم زد.
دکتر نوربخش با اشاره به اینکه سازمان تامین اجتماعی، سازمانی کلیدی و بزرگ است که خدمات بسیار متنوع و تمشیت زندگی حدود ٥ میلیون و ٣٠٠ هزار نفر از مستمری بگیران را به عهده دارد، گفت: این اقدام بدون اتکا به منابع عمومی دولت و منابع حاصل از نفت و مالیات انجام می شود.
وی افزود: امیدوارم در سال ٩٧ همانطور که در قانون برنامه ششم توسعه پیش بینی شده است، بتوانیم با همسان سازی حقوق مستمری بگیران، سطح زندگی آنان را ارتقاء و در توازنی قرار دهیم که شایسته آن هستند.
دکتر نوربخش گفت: اطمینان دارم این سازمان در سال ٩٧، خواهد توانست با همکاران ساعی که انگیزه خدمت به مردم را در حد اعلا دارند، خدمات خود را در بخش های بیمه ای و درمانی، ارتقاء دهد و از زیر ساخت هایی که در سال های قبل ایجاد شده به نحوی استفاده شود که مردم خدمات آن را بیش از پیش در زندگی خود لمس کنند.
وی افزود: سازمان تامین اجتماعی در عرصه اقتصادی یکی از نهادهای تاثیرگذار در اقتصاد کشور است.
وی گفت: خروج از بنگاه داری این سازمان به معنی خروج از سرمایه گذاری منابع حاصل از حق بیمه نیست بلکه به معنای کارآمد تر کردن، شفافیت و ایجاد ارزش افزوده برای سرمایه گذاری بیمه شدگان است.
دکتر نوربخش اظهار داشت: در سال ٩٧، ضمن مدیریت بهتر بر منابع و ذخایر و سهام ناشی از سرمایه گذاری بیمه شدگان، سازمان تامین اجتماعی باید از بنگاه های ضرر ده خارج شود و مدیریت سهام را انجام دهد.
مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی گفت: در روزهای آغازین سال ٩٦، رونمایی از ٦٤ محصول دارویی شامل ٣١ قلم مواد اولیه دارو، بخشودگی جرائم کارفرمایان و تجهیز منابع برای ایفای تعهدات بدون اتکا به بودجه عمومی دولت، از مهمترین اقدامات موثر این سازمان در عرصه اقتصاد مقاومتی بود.
دکتر نوربخش اظهار داشت: سازمان تامین اجتماعی مخاطب تمامی بندهای سیاست های اقتصاد مقاومتی ابلاغی مقام معظم رهبری بود و کارنامه درخشانی در جهت تاسی از این سیاستها از خود بروز داد که آثارش در زندگی مردم کاملا مشهود است.
دکتر نوربخش اظهار داشت: سازمان تامین اجتماعی دومین تولید کننده درمان است و در ایام نوروزی همکاران شاغل در حوزه درمان این سازمان آماده باش هستند و نقش موثری در ایجاد امنیت خاطر مسافران نوروزی و تمامی هموطنان ارجمند در ایام نوروز خواهند داشت.
مدیرعامل این سازمان، ضمن شادباش فرارسیدن سال نو و آرزوی تندرستی، سلامتی و بهروزی برای تمامی هموطنان به ویژه همکاران ارجمند، لحظاتی شاد و خوش را در کنار خانواده آرزو کرد.