اولویت های اصلی تامین اجتماعی در سال ٩٧
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازارهای مالی(ایستانیوز)، دکتر سیدتقی نوربخش در جلسه شورای معاونین و مدیران سازمان تأمین اجتماعی اظهار داشت: مسئله مهم برای مدیران و کارکنان سازمان این است که علاوه بر انجام تعهدات ذاتی و وظایف؛ ریسکهای اقتصادی و اجتماعی از جمله تورم، تغییرات سود بانکی و نوسانات نرخ ارز بر خدمت رسانی به مردم تأثیر نگذارند و این ریسک ها به جامعه هدف سازمان تأمین اجتماعی منتقل نشوند.
دکتر نوربخش با بیان اینکه متغیرهای اقتصادی، اجتماعی و حتی سیاسی بر سازمان تأمین اجتماعی تاثیر دارند، گفت: در سال ۹۶ تغییر نرخ سود سپرده و تسهیلات و تغییر نرخ ارز را شاهد بودیم و انتخابات ریاست جمهوری و تغییرات هیات دولت نیز انجام شد که همه این تغییرات بر کارکرد سازمان تاثیرگذار است.
وی افزود: با وجود همه این مسائل تعهدات سازمان تأمین اجتماعی در شرایط بهتری نسبت به سال قبل انجام شده است.
مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی توسعه و ارتقاء خدمات درمانی این سازمان را از اولویت های سال ٩٧ برشمرد و گفت: در شهر تهران ساختمان های جدید برای بیمارستان های هدایت و شهید فیاض بخش در حال اتمام است. ساختمان این بیمارستان ها دارای قدمت ۱۰۰ سال و۸۰ سال هستند که با احداث ساختمان های جدید حدود ١٠٠٠ تخت بیمارستانی مراکز درمانی تأمین اجتماعی در شرایط مطلوب به خدمت رسانی می پردازند.
دکتر نوربخش ادامه داد: در برخی استانها از جمله در کردستان، لرستان، آذربایجانغربی و مرکزی در ۴ سال گذشته به اندازه ۴۰سال توسعه خدمات انجام شده است.
مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی دریافت ٥٠٠٠ میلیارد تومان از تعهدات دولت را گامی بلند در روزهای پایانی سال برشمرد و گفت: ٣٠٠٠ میلیارد تومان از این مبلغ امروز دریافت شده است که برای تسویه بخش قابل توجهی از مطالبات دانشگاههای علوم پزشکی و مراکز درمانی طرف قرارداد هزینه می شود.
دکتر نوربخش با بیان اینکه تامین اجتماعی یک سازمان کلیدی و تأثیرگذار بر معیشت، سلامت، آرامش و امنیت فکری مردم است، اظهار داشت: برای خدمت رسانی مطلوب این سازمان ایجاد تحولات اساسی و استفاده از دانش روز بدیهی است.
وی ادامه داد: جامعه شریف کارگران و بازنشستگان و کارفرمایان از سازمان تأمین اجتماعی انتظار ارائه خدمات مطلوب و در زمان بسیار کوتاه و به صورت غیر حضوری دارد که باید برای اجرای این خواسته برحق از تمامی ظرفیت ها استفاده شود.
دکتر نوربخش با اشاره به بودجه ٩٠ هزار میلیارد تومانی سال ٩٧ سازمان تأمین اجتماعی، گفت: در سال آینده گردش مالی سازمان به ۱۸۰ هزار میلیارد تومان میرسد و باید از سازوکارهای نظارتی موثرتر و به روزتری استفاده شود.
وی اصلاح و بازنگری ساختار درونی سازمان تأمین اجتماعی را از دیگر اولویت های سال ٩٧ برشمرد و اظهار داشت: مدیریت منابع انسانی سازمان نیازمند تحول جدی است و اصلاحات ساختاری باید در این حوزه انجام شود.