ارائه خدمات غیرحضوری صدور دفترچه درمانی سازمان تامین اجتماعی
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازارهای مالی(ایستانیوز)، در راستای گسترش روش های غیرحضوری ارائه سرویس و خدمات و با هدف افزایش رضایت مخاطبین سازمان تامین اجتماعی، فرآیند صدور و تجدید از راه دور دفترچه های درمانی این سازمان در کارگزاریهای شماره ١٠٧ متعلق به شعبه ٧ تهران، شماره ٢٠٠ متعلق به شعبه ٣٣ تهران و شماره ٢٢٤ متعلق به شعبه ١٦ تهران راه اندازی شد.
 
متقاضیان پس از ثبت درخواست خود در سامانه، می توانند دفترچه صادر شده را به صورت حضوری و یا از طریق پیک در محل مورد نظر دریافت کنند و در تمامی مراحل امکان مشاهده و پیگیری وضعیت ثبت درخواست برای متقاضی فراهم است .
 
جلوگیری از اتلاف وقت و کاهش مراجعه بیمه شدگان به شعب و کارگزاریها، مدیریت تقاضای صدور دفترچه و حذف صف و به تناسب آن تأمین ظرفیت های لازم در جهت افزایش کیفیت ارائه خدمات، توزیع متعادل درخواستها و ارائه خدمات مناسب در حداقل زمان با  کارایی بیشتر و هزینه کمتر از مهمترین مزیت‌ها و دستاوردهای این خدمت جدید محسوب می شود.
 
در آینده ای نزدیک این طرح به تمامی کارگزاری های سراسر کشور تعمیم داده می شود و متقاضیان می توانند با انتخاب نزدیکترین کارگزاری به محل سکونت خود دفترچه خود را دریافت یا در خواست ارسال از طریق پیک را کنند.
 
همچنین فرایند تمدید دفترچه نیز پس از آماده شدن ساز و کار لازم بصورت غیرحضوری انجام خواهد شد.