تحقق ۶۷.۵درصدی سود هر سهم بانک سینا
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازارهای مالی(ایستانیوز)، همچنین بررسی صورت های مالی بانک سینا حکایت از کسب سود خالص ۶۰۵میلیارد و ۴۰۱میلیون ریالی این بانک در نیمه اول سال مالی ۹۶دارد.
این بانک که با ۱۰هزار میلیارد ریال سرمایه فعالیت می کند در عملکرد دوره ۶ماهه منتهی به ۳۱شهریور ۹۶مبلغ ۱۱هزار و ۴۴۸میلیارد ریال به عنوان سود و وجه التزام تسهیلات اعطایی در حساب های خود ثبت کرده و سود حاصل از سرمایه‌گذاری‌ها و سپرده‌گذاری‌های این بانک در دوره یاد شده مبلغ ۱۵۰۵میلیارد ریال بوده است.
گفتنی است جمع درآمدهای مشاع این بانک ۱۲هزار و ۹۵۳میلیارد ریال ثبت شده و سود انباشته بانک در پایان شهریور ۹۶مبلغ ۵۵۱میلیارد و ۴۳۸میلیون ریال اعلام شده است. ضمن اینکه مبلغ ۶۰۵میلیارد و ۴۰۰میلیون ریال به عنوان سود قابل تخصیص در حساب های این بانک ثبت شده است.
بررسی اخبار مالی از ترازنامه منتهی به شهریور ۹۶بانک سینا نشان می دهد که این بانک مبلغ ۸هزار و ۹۱میلیارد ریال موجودی نقد دارد و جمع دارایی های بانک در نیمه اول سال جاری مبلغ ۱۷۷هزار و ۶۱۹میلیارد ریال اعلام شده است. همچنین این بانک هیچ بدهی به بانک مرکزی نداشته و بدهی به بانک ها و سایر موسسات مالی و اعتباری را ۶درصد کاهش داده است.
بنابراین گزارش بانک سینا در تاریخ ۳مرداد ۸۶وارد بورس شده و قیمت هر سهم آن طبق آخرین اطلاعات مبلغ ۱۰۱۸ریال است. همچنین بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی با در اختیار داشتن بیش از ۶۳درصد سهام، بزرگترین سهامدار بانک محسوب می شود.