تامین مالی ۱۰۵ میلیارد تومانی با انتشار صکوک اجاره
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازارهای مالی(ایستانیوز)، غلامرضا ابوترابی افزود: سازمان بورس و اوراق بهادار، موافقت اصولی عرضه عمومی صکوک اجاره شرکت تجهیزات ریلی البرز نیرو(سهامی خاص) را به ارزش ۱۰۵۰ میلیارد ریال جهت خرید ۱۵ دستگاه لکوموتیو مدل GT۲۶CW صادر نمود.
 
وی اظهارداشت: این اوراق ۵ ساله و با نرخ اجاره بهای ۱۵ درصد می باشد که این اجاره بها هر سه ماه یک بار توسط شرکت سپرده گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه به حساب دارندگان اوراق واریز می شود. ناشر این اوراق شرکت واسط مالی فروردین یکم (با مسئولیت محدود) بوده و عرضه آن از طریق شرکت فرابورس ایران صورت خواهد گرفت.
 
ابوترابی در خصوص دیگر ارکان انتشار این اوراق توضیح داد: ضامن این اوراق، شرکت راه آهن ایران است. شرکت تامین سرمایه بانک مسکن (سهامی خاص) نیز مسئولیت بازار گردانی و تعهد پذیره نویسی این اوراق را بر عهده دارد.
 
وی خاطر نشان کرد: پیش از این در حوزه حمل و نقل ریلی، شرکت قطارهای باری و مسافری جوپار (سهامی خاص) دو بار از طریق انتشار صکوک اجاره در بازار سرمایه اقدام به تامین مالی نموده بود که یک مورد از آنها سررسید شده و دیگری در نماد جوپار۹۹ در شرکت فرابورس در حال معامله است.