چه‌کنیم که گوشی آیفون هنگ نکند؟
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازارهای مالی(ایستانیوز) به نقل از وب سایت ویکی هاو، با توجه به آنکه کاربران بسیاری در فضای مجازی از هنگ کردن گوشی‌های هوشمند آیفون خود گله و شکایت کرده‌اند، در این گزارش به بررسی مختصر مجموعه اقداماتی که می‌توان به منظور جلوگیری از اتفاقات اینچنینی همچون هنگ کردن گوشی‌های آیفون پرداخته شده است.
 
۱. پرهیز از دمای هوای بسیار سرد یا گرم
 
با اینکه این مورد تنها مختص گوشی‌های آیفون نیست اما تمامی کاربران گوشی‌های هوشمند و سایر دستگاه‌های الکترونیکی باید وسیله خود را از مواجهه و مجاورت با هوای بسیار سرد یا بسیار گرم دور کنند.  
 
بعنوان مثال، کاربران به منظور جلوگیری از زیاد سرد یا گرم شدن گوشی‌هایشان، نباید آن را داخل خودروی پارک شده خود بگذارند چراکه ممکن است در طول ساعات طولانی و در هوای بسته خودرو، دمای هوا بسیار بالاتر یا پایین‌تر از حد نرمال و خارج از خودرو شود. همچنین گوشی را نباید در مجاورت با پرتوهای نور مستقیم خورشید و یا هرگونه وسیله گرمایشی دیگری قرار داد زیرا این کار موجب می‌شود باتری گوشی نیز دچار مشکل شود. 

.

۲. مدیریت حافظه داخلی گوشی

توجه به میزان حافظه داخلی اشغال شده  و میزان حافظه آزاد از اهمیت به سزایی برخوردار است چراکه پر شدن حافظه داخلی گوشی می‌تواند از سرعت پردازنده و در نتیجه سرعت فعالیت‌های گوشی به شدت بکاهد.

یکی از کارهایی که کاربران می‌توانند بدین منظور انجام دهند، آن است که محتوای ذخیره شده برروی حافظه داخلی خود را به سرعت برروی برنامه‌های ذخیره ابری همانند آی کلود و غیره ذخیره کنند تا بتوانند آنها را از گوشی خود حذف کنند و بدین ترتیب حافظه داخلی خود را تا حد زیادی آزاد کنند.

۳. به‌روزرسانی به جدیدترین نسخه سیستم عامل iOS

نکته حائز اهمیت دیگری که در سرعت و نحوه عملکرد گوشی‌های مختلف از جمله آیفون تاثیرگذار است، به‌روزرسانی کردن به جدیدترین نسخه سیستم عامل iOS است چراکه غول‌های تکنولوژی همچون اپل همواره به منظور برطرف کردن مشکلات، ضعف‌های امنیتی و چالش‌هایی که در گوشی‌های هوشمند تولیدی خود وجود دارند، نسخه‌های جدیدتری از سیستم عامل مورد استفاده خود را منتشر می‌کنند تا کاربران ضمن بهره‌مندی از قابلیت‌های جدید، بتوانند از مشکلات پیش روی خود بکاهند.

۴. به‌روزرسانی نرم‌افزار و اپلیکیشن‌های کاربردی

در صورتی که تنها در استفاده از یک اپلیکیشن و نرم‌افزار مشخص، دچار مشکل هنگ کردن گوشی می‌شوید، این بدان معناست که باید اپلیکیشن مذکور را به‌روزرسانی و آپدیت کنید.

۵. ری استارت کردن گوشی

اگر همه این اقدامات را انجام داده‌اید و باز هم گرفتار هنگ کردن گوشی شدید، تنها راهکار و ساده‌ترین راه‌حل آن می‌تواند ری‌استارت کردن گوشی باشد. خاموش و روشن کردن ( Restart) کردن گوشی این امکان را به آن می‌دهد تا با سرعت بیشتر و بهتری به پردازش اطلاعات بپردازد.

موارد فوق که توسط متخصصان و کارشناسان فعال در زمینه تکنولوژی به کاربران تمامی گوشی‌های هوشمند بخصوص گوشی‌های آیفون توصیه شده است، می تواند تا حد زیادی از هنگ کردن گوشی جلوگیری کند.