بازگشت شاخص بورس به محدوده ۹۸ هزار واحدی
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازارهای مالی(ایستانیوز)، داد و ستدهای سهام از سوی سهامداران در تالار شیشه ای امروز با تداوم رونق اندک شکل گرفته از روزهای پیشین، فضای معاملات را به سمت رشد شاخص کل بورس هدایت کرد.
 
نوسان شاخص ها                              
 
بر اساس آمارهای بورس، روز جاری شاخص های بورس با نوسان مواجه شدند. بر این اساس شاخص کل با ۱۷۸ واحد رشد معادل ۰.۱۸ درصد به ۹۸ هزار و ۱۰۳ واحد، شاخص قیمت «وزنی - ارزشی» با ۵۷ واحد افزایش معادل ۰.۱۸ درصد به ۳۱ هزار و ۳۳۰ واحد، شاخص کل «هم وزن» با (۲۵) واحد افت معادل (۰.۱۴) درصد به ۱۷ هزار و ۶۰۵ واحد، شاخص قیمت «هم وزن» با (۱۸) واحد کاهش، معادل (۰.۱۴) درصد به ۱۳ هزار و ۲۲۹ واحد، شاخص آزاد شناور با ۱۲۶ واحد رشد، معادل ۰.۱۲ درصد به ۱۰۵ هزار و ۳۳۷ واحد، شاخص بازار اول با ۱۹۸ واحد افزایش معادل ۰.۲۹ درصد به ۶۹ هزار و ۶۸۰ واحد و شاخص بازار دوم با ۷ واحد افت معادل ۰.۰۱ درصد، به ۲۰۸ هزار و ۹۳۸ واحد رسید.
 
نمادهای تاثیرگذار
 
از سویی دیگر امروز ۵ نماد «شپنا با ۹۱ واحد، شبندر با ۸۷ واحد، فولاد با ۶۰ واحد و شتران با ۴۰ واحد» بیشترین تاثیر مثبت و ۳ نماد «بفجر با (۲۸)، خساپا با (۲۶) واحد و بانک با (۲۱) واحد» بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص بورس از خود بر جای گذاشتند.
 
نوسان صنایع
 
این گزارش می افزاید، روز جاری شاخص صنایع بازار با روندی نوسانی مواجه شدند به طوری که «فرآورده های نفتی با ۱۰۲۸۳ واحد رشد معادل ۲.۹۹ درصد به ۳۵۴ هزار و ۴۷۵ واحد، محصولات چوبی با ۱۸۹۳ واحد افزایش معادل ۲.۴۵ درصد به ۷۹ هزار و ۵۸ واحد، وسایل ارتباطی با ۳۴ واحد رشد معادل ۱.۸۲ درصد به یک هزار و ۹۵۰ واحد، انبوه سازی با ۱۰ واحد افزایش، معادل ۱.۶۱ درصد به ۶۷۷ واحد، دستگاه های برقی با ۷۳۸۱ واحد رشد معادل ۱.۵۴ درصد به ۴۵۸ هزار و ۴۵۹ واحد، خودرو با (۳۱۸) واحد افت معادل (۱.۵۸) درصد به ۱۶ هزار و ۹۳۲ واحد و انتشار و چاپ با (۱۰۶۳۴) واحد افت معادل (۴.۹۸) درصد به ۲۰۲ هزار و ۹۶۷ واحد» رسید.
 
بیشترین کاهش قیمت
 
در عین حال نگاهی به آمارهای معاملاتی امروز بازار سهام مشخص می کند: قیمت سهام نمادهای «رتکو، تکشا، شوینده، کهرام، وصنعت، وساخت و خکاوه» با رشد قیمت بین «۴.۳۴ تا ۴.۹۵» درصد بیشترین افزایش قیمت و نمادهای «وپخش، کسرا، چافست، قنقش، خمهر، لسرما و دامین» با کاهش قیمت بین «۴.۱۸ تا ۹.۷۴» درصد بیشترین کاهش قیمت را در بازار سهام رقم زدند.
 
بر این اساس در پایان معاملات امروز بورس، در ۷۶ هزار و ۴۴۶ نوبت معاملاتی، یک میلیارد و ۳۶۸ میلیون برگه اوراق بهادار به ارزش ۲۵۱ میلیارد تومان در بورس معامله شد و ارزش بازار نیز به ۳۹۱ هزار و ۵۸۹ میلیارد تومان رسید.
 
گردش نمادها
 
بر اساس آمارهای موجود امروز نماد معاملاتی شرکت‌های «ایران‌خودرو دیزل، صنایع مس شهید باهنر، ‌ لیزینگ صنعت و معدن، پتروشیمی فجر، شیر پاستوریزه پگاه گلستان، بیمه میهن، واحدهای صندوق سرمایه‌گذاری زمین و ساختمان نسیم، مدیریت صنعت شوینده توسعه صنایع بهشهر»، از سوی ناظر بازار سهام متوقف و در مقابل نماد معاملاتی شرکت‌های «سرامیک‌های صنعتی اردکان، ‌قند مرودشت، ‌صنعت روی زنگان، فولاد مبارکه اصفهان و قراردادهای اختیار خرید و فروش بر روی سهام آن، حق تقدم استفاده نشده بانک حکمت ایرانیان» بازگشایی شد.