تولید خودروی ارزان سایپا با همکاری رنو
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازارهای مالی(ایستانیوز)، محسن قاسم جهرودی امروز در پنجمین همایش بین‌المللی صنعت خودروی ایران اظهار کرد: همه سایپا را با محصول ارزان می‌شناسند و اگر از این مشخصه فاصله بگیریم خواهیم باخت.
 
وی با بیان اینکه در سه ماه اخیر با 11 خودرو ساز جهانی برای تقویت سبد محصولات مذاکره داشته‌ایم خاطر نشان کرد: البته تمرکز ما برروی تولید خودروی ارزان قیمت است.
 
مدیر عامل گروه خودروسازی سایپا ادامه داد: به دنبال طراحی یک مگاپلت‌فرم اختصاصی هستیم که با استفاده از آن هر ساله یک محصول جدید تولید و وارد بازار خواهد شد.
 
او افزود: امسال خودروی کوئیک به بازار عرضه شد که با عرضه آن تلاش می‌کنیم تصویر متفاوتی از خودروی ارزان ارائه کنیم.
 
جهرودی گفت: در حال حاضر در جایگاه پانزدهم صنعت خودروی جهان قرار داریم که امیدواریم سال آینده بتوانیم یک پله ارتقاء یافته و به جایگاه چهاردهم جهان برسیم.
 
وی ادامه داد: قطعه‌سازان ایرانی وارد زنجیره تامین قطعات خودروسازان بین‌المللی شده‌اند. به عنوان مثال قطعه پیچ تایر به عنوان یک قطعه فوق ایمنی از ایران به رنو صادر می‌شود.
 
او ادامه داد: شرط ما برای همکاری با خودروسازان بین‌المللی داخلی‌سازی حداقل 50 درصدی خودرو در ایران است. همچنین خودروی سیتروئن C3 سال آینده عرضه خواهد شد.