تهاتر بدهی‌های بانکی ذوب‌آهن با مطالبات تأمین اجتماعی
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازارهای مالی(ایستانیوز)، مرتضی لطفی در آیین افتتاح چهار پروژه تولیدی و زیست محیطی ذوب‌آهن اصفهان شرایط کنونی ذوب‌آهن اصفهان را مطلوب و رو به بهبود دانست و اظهار داشت: تلاشگران و مسئولان این شرکت با اجماع استفاده از ظرفیت‌های تخصصی ذوب‌آهن اصفهان موفق شده‌اند گام‌های مهمی در جهت کاهش هزینه‌های تولید، کاهش قیمت تمام شده و صرفه‌جویی در هزینه‌های پروژه‌های توسعه‌ای بردارند که حاصل آن در سوددهی این شرکت نمایان شده است. این مجتمع عظیم صنعتی با ادامه این فعالیت‌ها و تلاش‌ها، امیدواری‌های بسیاری را ایجاد کرده که در سال آینده بتواند به سود بیشتر و مطمئن‌تری دست یابد. مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری تأمین اجتماعی (شستا) افتتاح چهار پروژه تولیدی و زیست محیطی در ذوب‌آهن را نشانگر حرکت رو به رشد این شرکت دانست.
 
لطفی درخصوص رفع مشکل بدهی‌های بانکی شرکت‌های تابعه گفت: تا سال آینده 30 هزار میلیارد تومان از مطالبات سازمان تأمین اجتماعی با بانک مرکزی به گونه‌ای تهاتر می‌شود که مشکل بدهی‌های بانکی و تسهیلاتی که شرکت‌های تابعه تأمین اجتماعی دریافت کرده‌اند، حل شود. بدین ترتیب تمامی بدهی‌های بانکی ذوب‌آهن تهاتر می‌شود و این شرکت می‌تواند از تسهیلات بانکی برای پیشبرد طرح‌های توسعه خود بهره گیرد.
 
او در ادامه تأکید کرد که شرکت شستا تا پایان سال 98 از بنگاه‌داری خارج شده و سهامداری می‌کند، بدین ترتیب شرکت‌های کوچک به بخش خصوصی واگذار می‌شود. وی ادامه داد: برنامه راهبردی شستا حضور در بخش‌های بانک، بیمه، معدن و به طور کلی پروژه‌های ملی و بزرگ است و امید دارم با توسعه مراودات بین‌المللی شاهد توسعه این بنگاه‌های اقتصادی باشیم.