بانک مهر اقتصاد سرآمد بانکداری بدون ربا
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازارهای مالی(ایستانیوز)، آیت الله عبدالکریم فرحانی - نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری - در این دیدار با تاکید بر مرتفع نمودن مشکلات اقتصادی با اجرای قوانین بانکداری اسلامی، گفت: تاسیس بنگاه های زودبازده، راه اندازی شرکت های دانش بنیان، به کار گیری سرمایه های داخلی، خلاقیت، طراحی و ابتکار، رفع موانع تولید و ایجاد اشتغال می تواند اجرایی بسیاری از معضلات اقتصادی کشور را از میان بردارد.
آیت الله فرحانی خاطر نشان کرد: نمی‌توان مشکل اشتغال را تنها به صورت دولتی حل کرد، از اینرو باید ساز و کاری طراحی شود تا با ارایه تسهیلات به موقع و هدفمند زمینه های پویایی اقتصاد و رونق بخش خصوصی در جامعه را فراهم نمود.
وی با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری(مدظله العالی) برای ساماندهی کشاورزی خوزستان و کارگاه های زودبازده، اظهار کرد: سرمایه باید در شرکت های تولیدی هزینه شود تا از این طریق رونق اقتصادی و اشتغال در جامعه ایجاد شود اما بی اعتنایی به مسأله اشتغال و عدم بازنگری جدی نظام بانکداری، سبب تجمیع سرمایه و ایجاد بانکداری ربوی می شود که اسباب نگرانی مراجع و مجلس خبرگان را فراهم می کند.
وی افزود: بانک مهر اقتصاد یکی از سرآمدترین بانک ها در حوزه پیاده سازی بانکداری بدون رباست و اقدامات قابل توجهی در این عرصه صورت داده است لذا امیدوارم در سایر بانک ها نیز شاهد این حساسیّت و جدیت در اجرای بانکداری اسلامی باشیم.
آیت الله فرحانی خاطر نشان کرد: ان شا ا... بانک مهر اقتصاد استان خوزستان در جهت اقتصاد مقاومتی و مدیریت منابع در ایجاد اشتغال پایدار اثر گذار باشد.
در ادامه، مسعود حاتم وند – رئیس اداره امور شعب استان خوزستان – نیز به ارائه گزارشی از اقدامات بانک مهر اقتصاد در حوزه اجرای بانکداری بدون ربا و حمایت از طرح های اقتصاد مقاومتی پرداخت.