«لاتاری» رکورد زد/«چهارراه استانبول» اشک ها را در آورد
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازارهای مالی(ایستانیوز)، سومین روز از سی‌وششمین دوره جشنواره ملی فیلم فجر روز گذشته(یکشنبه) با رقابت دو کارگردان جوان سینما و نمایش یک مستند به پایان رسید.
فیلم سینمایی «لاتاری» که از قبل پیش بینی می شد با استقبال مخاطبان روبرو شود، باعث شد مسئولان سالن رسانه‌ها صندلی‌های سایر را برای اهالی رسانه اضافه کنند.
البته این شلوغی و استقبال به سالن نشست خبری این فیلم هم رسید تا جایی که رکورد شلوغ ترین نشست خبری به «لاتاری» رسید.
با توجه به ظرفیت سالن و حضور جمعیتی بیش از انتظار مشکلاتی در اجرای برنامه بوجود آمد که جزو حاشیه های این شب محسوب می شود. از جمله این که بسیاری از افراد مجبور شدند بیش از یک ساعت به صورت ایستاده این نشست را پوشش خبری دهند.
ساعد سهیلی بازیگر نقش امیرعلی در فیلم «لاتاری» از حضور این همه خبرنگاران و تصویربرداران شگفت زده شد و گفت که صحنه جذابی را می بینم که نسبت به برج میلاد خیلی باشکوه تر است.
خبرنگار یک خبرگزاری قبل از طرح سوال خطاب به محمود گبرلو مدیر نشست خبری گفت که بسیاری از عکاسان در صندلی های مربوط به خبرنگاران نشسته اند و بسیاری از خبرنگاران مجبورند به صورت ایستاده این مراسم را پوشش دهند و گبرلو از عکاسان تقاضا کرد تا جای خود را به خبرنگاران بدهند.
یکی از خبرنگاران نیز از مظلومیت رسانه های مکتوب در چند روز گذشته گفت و اظهار داشت که در سال های گذشته خبرنگاران رسانه های مکتوب مصاحبه های فراوانی تهیه می کردند اما امسال رسانه های تصویری به این خبرنگاران فرصت نمی دهند تا بتوانند با عوامل فیلم ها مصاحبه کنند که این سخنان تشویق برخی از حاضران را به دنبال داشت.
خبرنگار دیگری نیز از حضور افرادی غیر از اصحاب رسانه در سالن های سینما انتقاد کرد و گفت که اگر این قدر خبرنگار داریم، جشنواره را در استادیوم 12 هزار نفری برگزار می کردید. چون بنده هنگام تماشای فیلم متوجه حضور وزیر بهداشت شدم که پشت سرم نشسته بود در حالی که پردیس سینمایی باغ کتاب برای مسئولان درنظر گرفته شده است.
یکی دیگر از خبرنگاران نیز از حضور یکی از معاونان شهردار سابق (شهرام گیل آبادی) در نشست خبری انتقاد کرد که گبرلو او را از خانواده رسانه دانست و به فعالیت های رسانه ای او اشاره کرد.
هادی حجازی فر بازیگر فیلم «لاتاری» در پاسخ به یکی از خبرنگاران درباره سیدمحمود رضوی گفت که سیدمحمود یک عیب دارد و آن این است که اصلاح طلب نیست.
رضوی تهیه کننده فیلم «لاتاری» در ابتدای سخنان خود درگذشت رضا مقدسی مدیرعامل سابق خبرگزاری مهر و فعال رسانه ای را تسلیت گفت و از حاضران خواست برای شادی روحش فاتحه بخوانند.
 
** اشک های اصحاب رسانه در فیلم چهار راه استانبول
داستان فیلم «چهارراه استانبول» که با حادثه پلاسکو پیوند خورده و صحنه هایی دردناک از فروریختن ساختمان پلاسکو را به نمایش گذاشت، نه فقط داغ دل خبرنگاران و اصحاب رسانه را تازه کرد که اشک بسیاری از حاضران به ویژه آنان که در آن روز برای پوشش خبری و تصویری در آن محل حاضر شده بودند را جاری کرد.
گبرلو هنگام معرفی مهدی پاکدل که نقش مسئول آتش نشانان را در فیلم داشت به عنوان بازی درخشان یاد کرد که محسن کیایی به شوخی گفت که به من نگفتی بازی درخشانی داشتی. پس معلوم شد جایزه به چه کسی می رسد.
آرام ترین نشست خبری سومین روز جشنواره را نیز باید به نقد و بررسی مستند «بانو قدس ایران» دانست که استقبال کم از نمایش فیلم و نشست خبری نشان داد که هنوز توجه به سینمای مستند در جشنواره فیلم فجر برای اهالی رسانه دغدغه مند نشده است./ ایرنا