تسهیل و تامین مالی تولید و تجارت، رسالت اصلی بانک ملی ایران
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازارها مالی(ایستانیوز) به نقل از روابط عمومی بانک ملی ایران، غلامرضا پناهی در بازدید از شعبه مرکزی این بانک، اظهار کرد: تأمین مالی واحدهای تولیدی باید بر اساس نیاز سنجی مطابق ظرفیت واقعی، کشش بازار و ترکیب مناسب با سایر منابع بوده و در اختیار آن قرار گیرد.
 
وی افزود: اگر چه تامین نقدینگی به موقع تولید و تجارت ضروری است ولی اتکا بیش از حد واحدهای تولیدی و تجاری به منابع مالی استقراضی از سیستم بانکی روش بهینه ای نیست و موجب ایجاد ریسک هم برای واحدهای تولیدی و هم برای نظام بانکی خواهد شد.
 
پناهی گفت: باتوجه به آغاز رونق اقتصادی کشور و ویژگی نظام مالی کشور ما که وابسته به نظام بانکی است، سیستم بانک ملی ایران در تسهیل و تسریع روند رو به رشد اقتصاد کشور نقش مهمی دارد.
 
عضو هیات مدیره بانک ملی ایران ضمن اعلام آمادگی کامل برای حمایت ویژه در تأمین مالی مورد نیاز واحدهای تولیدی و تجاری کشور، بر تخصیص منابع محدود، نظارت مستمر بر استفاده صحیح و بهینه از منابع تخصیص یافته و توجه ویژه به واحدهای تولیدی تأکید کرد.
 
پناهی در خاتمه با بررسی و تحلیل جامع شاخص­های عملکردی شعبه توصیه هایی به منظور تخصیص بهینه منابع و آسیب شناسی و راهکارهای سود آوری در ایام باقی مانده تا پایان سال مالی ارائه کرد.
 
همچنین کاووس ایرج پور  معاون حقوقی و وصول مطالبات بانک نیز به ارائه توصیه هایی در خصوص وصول مطالبات از بدهکاران عمده و راهکارهایی درخصوص برخی پرونده های شعبه مرکزی در این حوزه پرداخت.