افزایش درآمد بانک‌ها از محل سرویس‌های خاص
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازارهای مالی(ایستانیوز)، فرهاد فایز در پنل تخصصی بانکداری دیجیتال اظهارداشت: در شرایط فعلی که همه چیز در حال تحول است و اخبار موجود در خصوص بانکها نشان می‌دهد با چالش های متعددی روبرو هستند، بنابراین و حال بانک ها این روزها مساعد نیست که بهبود آن نیازمند اصلاحاتی است.
 
وی با بیان اینکه برخی بانک‌ها سرویس هایی طراحی کرده اند که استفاده نشده است، گفت:‌ سیستم بانکی باید خود را در اعطای کارت‌های اعتباری متوازن، هزینه ها و درآمدها اصلاحاتی ایجاد کنند تا با شرایط فعلی و دیجیتالی هماهنگ باشند.
 
معاون شرکت خدمات انفورماتیک  با اشاره به اینکه بانک ها دارای درآمدهای مشاع و غیرمشاع هستند، خاطر نشان کرد: در ایران درآمد مشاع از ٧٥ درصد تا٩٠ درصد بوده و حدود ۱۰ تا ۲۵ درصد نیز درآمدهای غیرمشاع داشتند، در حالی که در دنیا این ارقام برعکس است و باید بتوانیم درآمدهای غیر مشاع که پایدار است را افزایش دهیم.
 
وی با انتقاد به تعداد بالای شعب بانکی و مقایسه آن با دنیا، ‌ گفت:‌ در تعداد دستگاه‌های ATM نیز با دنیا متفاوت بوده و باید در دنیای امروز و دیجیتالی شدن بانک‌ها این موارد را در راستای کاهش هزینه‌ها اصلاح کنیم.
 
فایز با بیان اینکه بانک ها نباید وارد کارهای غیر تخصصی شده و تنها به بانکداری بپردازند اظهارداشت:‌ در فضای فعلی این تصور وجود دارد که موبایل و اینترنت خیلی مورد توجه است ولی همچنان بیشتر کارهای بانکی مردم از طریق دستگاه‌های کارتخوان بوده و باید این روند نیز تغییر کند.
 
وی در پایان گفت:‌ باید به دنبال افزایش درآمد بانک از طریق سرویس‌ها و کارمزدهای خاص از جمله کارمزد نگهداری حساب و موارد اینچنینی باشیم تا بانک‌ها نیز درآمدهای خود را افزایش دهند.